Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri 31 de copii din Prahova au vizitat Capitala

31 de copii din Prahova au vizitat Capitala

Galerie foto (5) Galerie foto (5) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 24 Iunie 2017

Un grup de 31 de copii din localitatea Jugureni, județul Prahova, a vizitat Capitala, joi, 22 iunie. Excursia a fost orga­nizată de Parohia Dorobanți din București, care se îngri­jește ca acești copii, dintr-o localitate defavorizată, să primească ajutor, încurajare și susținere pentru a merge la școală și a manifesta interes pentru educație.

Excursia copiilor din Jugureni în Bucu­rești face parte din cadrul unor multiple activi­tăți pe care Parohia Dorobanți le desfășoară în parteneriat cu școa­la gimnazială din localitatea prahoveană spre folosul elevilor. Astfel, după ce în luna aprilie, membrii parohiei au dus diferite ajutoare și daruri pentru elevii din Jugureni, acum, aceștia au venit la București pentru a cunoaște o parte din binefăcătorii lor, dar și pentru a se bucura de un program de vizitare a unor obiective culturale și religioase, organizat de către parohia bucu­reșteană. De dimineață, elevii din Jugureni au poposit prima dată la biserica Parohiei Dorobanți. „Urmare a protocolului pe care Parohia Doro­banți l-a încheiat cu Școala Generală din comuna Jugureni, joi a avut loc o nouă acțiune social-filantropică. Cei 31 de copii au venit la București. I-am întâmpinat prima dată la biserica parohială și apoi, împreună cu membri ai Consiliului parohial, i-am dus în continuare la Muzeul Național de Istorie Naturală «Grigore Antipa» și apoi la Muzeul Național de Geologie. Au văzut pentru prima dată și au fost impresionați de exponatele celor două muzee, unde au beneficiat și de ghid specializat. La final am mers la un restaurant unde am luat prânzul și apoi am vizitat și Catedrala Patriarhală, iar în drum spre casă am făcut un popas și la Grădina Zoologică. Astfel de acțiuni ale parohiei noastre cu școala din Jugureni vor continua. De data aceasta, pe lângă premiile și darurile pe care copiii cu rezultate bune la învățătură le-au primit din partea parohiei noastre, am hotărât ca acum, la finalul anului școlar, toți să se bucure de o excursie”, ne-a spus părintele Gheorghe Zaharia, slujitor la Parohia Dorobanți. Deși pentru elevii din București sau din alte zone mai apropiate o excursie la muzee și alte obiective din Capitală in­tră în calendarul evenimentelor obișnuite din timpul anului, pentru copiii din Jugureni această excursie a reprezentat o premieră, mulți dintre ei vizitând pentru pri­­ma dată Bucureștiul și muzeele consacrate de aici. „Demersul parohiei are ca obiective atât combaterea abandonului școlar pe motive generate de lipsurile materiale, cât și îmbunătățirea rezultatelor școlare, copiii merituoși fiind pre­miați în mod special de Parohia Dorobanți. Organizarea unor astfel de activități este salutară și folositoare pentru școlarii pro­veniți dintr-un mediu rural, ți­nând cont de specificul educa­țional al celor două muzee vizitate, posibilitatea vizitării Bucureș­tiului fiind o noutate pentru majoritatea elevilor, precum și de bucuria pelerinajului la Catedrala Patriarhală și închinarea la moaș­tele Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou”, ne-a spus părintele arhidiacon Nicolae Stanciu, consilier eparhial al Arhiepiscopiei Bucu­reștilor și slujitor la Parohia Dorobanți din București.