Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Activitatea cu temă juridică „Eu şi faptele mele”, pentru elevi de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea

Activitatea cu temă juridică „Eu şi faptele mele”, pentru elevi de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 09 Martie 2018

Elevii clasei a II-a A (prof. Elena Viorica Brege) şi a IV-a A (prof. Iuliana Hepuţiu) de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea au participat, marți, 6 martie, la activitatea cu temă juridică „Eu şi faptele mele”. Invitata întâlnirii a fost Cornelia Carmen Ilaş, avocat la Baroul Bihor, mamă a doi elevi ai şcolii, Maria şi David. Întrebarea de la care au pornit discuţiile a fost „Ce este justiţia?”, iar copii au primit răspunsuri de genul „Cineva care apară”, „Cineva care face dreptate”, „Cel care judecă faptele pentru a face dreptate”.

Sala festivă a liceului a fost asemenea unei săli de tribunal. A fost „o oră în care, într-un mod interactiv, elevii au aflat ce sunt şi ce fac avocaţii, procurorii şi judecătorii; au dat exemple de fapte bune şi fapte mai puţin bune săvârşite chiar de ei; au aflat că violenţa poate fi fizică şi verbală şi poate lăsa în urmă traume fizice şi emoţionale; li s-a spus că poţi fi implicat într-o faptă rea chiar dacă nu participi direct, eşti doar martor fără să intervii; că fiecare este direct responsabil pentru faptele lui şi nu trebuie să ne lăsăm influenţaţi de alţii; faptele bune ale copiilor sunt o mândrie pentru părinţi, iar cele rele au consecinţe atât asupra ta, cât şi asupra părinţilor, prietenilor, dascălilor”, a precizat prof. Viorica Brege.

Într-un mod interactiv, dirijat cu tact de avocat, micii şcolari au fost puşi să rezolve un caz, o „speţă”. În rol de avocat sau procuror, ei au adus dovezi de apărare sau de acuzare, încercând să soluţioneze cât mai bine cazul. De asemenea, tot în echipă au găsit câte o urmare, o consecinţă pentru anumite fapte săvârşite, conform prof. Viorica Brege.

„Prin explicaţii clare şi cuvinte alese, prin exemple concrete din viaţa de zi cu zi, prin implicarea directă a elevilor la discuţii şi susţinerea argumentată a unor păreri proprii, prin scoaterea în evidenţă a urmărilor faptelor noastre, dar şi prin ţinuta vestimentară – roba –, activitatea juridică dirijată de doamna avocat a avut succes, verdictul fiind în favoarea noastră, a tuturor, mici şi mari, implicaţi în educaţie”, a mai menţionat prof. Viorica Brege de la Liceul Ortodox din Oradea.