Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Adolescenţii îşi doresc acces la învăţământ de calitate

Adolescenţii îşi doresc acces la învăţământ de calitate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Oana Nistor - 23 Noiembrie 2016

Adolescenţii din România con­sideră prioritară educaţia de ca­litate, incluzivă (76,24%), care va­lo­rizează toţi elevii şi se adap­tea­ză la diversitatea nevoilor educa­ţionale şi la particularităţile de învăţare şi dezvoltare specifice fiecărui elev. Alte priorităţi sunt protecţia împotriva abuzului, a neglijării, a violenţei (61,36%), potrivit datelor unui studiu pre­zentat, recent, în cadrul dezbate­rii pe tema Strategiei pentru Drep­­turile Copilului 2016-2021, realizată de Consiliul Europei, şi a priorităţilor pentru copii, dezba­tere organizată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA) împreună cu UNICEF, cu prilejul Zilei Internaţionale a Drep­turilor Copilului. Totodată, studiul relevă că tinerii consideră prioritare şi dezvoltarea unor servicii de sănătate de calitate şi prie­tenoase (59,36%), accesul la programe de voluntariat, consiliere în carieră, ucenicie şi ac­tivităţi re­creative (57,62%), dar şi pro­tec­ţia împotriva discrimi­nării (47,21%). „Ei simt nevoia îm­bu­nătăţirii legislaţiei privind drepturile copilului, a diversifi­că­rii intervenţiei în domeniul protecţiei drepturilor lor. În cursul acestui an, Consiliul Europei a lansat şi o Strategie privind Drepturile Co­pilului, pentru perioada 2016- 2021, la care toate statele şi-au adus contribuţia, şi noi o lansăm astăzi (n.r. 18 noiembrie), în nevoia de a repune pe tapet drepturile copilului şi modalităţile în care ele pot şi e necesar să fie protejate”, a declarat Gabriela Coman, preşedintele ANPDCA, cita­tă de Agerpres. Strategia Consi­liului Europei a identificat şapte dome­nii importante ca provocări pentru drepturile copilului, precum sără­cia, inegalitatea şi excluderea, dar şi un sistem juridic adecvat nevoi­lor copiilor, violenţa, migraţia, rasismul şi instigarea la ură.
În ceea ce priveşte accesul la educaţie, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Muni­cipiului Bucureşti (ISMB), Mari­an Banu, a subiniat că sunt dife­renţe mari între condiţiile oferite copiilor din mediul rural şi celor din mediul urban. „Cel puţin re­feritor la drepturi esenţiale, importante, referitor la dreptul la viaţă, educaţie, la asigurarea hra­nei şi a unei vieţi demne, lucru­rile, din punctul meu de vedere, merg într-un sens pozitiv, ritmul însă este discutabil”, a declarat acesta.

Cu ocazia dezbaterii dedicate aniversării Zilei Internaţionale a Drepturilor Copilului, a fost sem­nată şi o scrisoare de parteneriat între UNICEF şi Consiliul Ele­vilor. „Scopul protocolului este de a consulta şi a comunica pe cât po­sibil cu elevii şi a le afla ne­voi­le”, a spus reprezentanta UNICEF în România, Sandie Blanchet. Ea a arătat că opinia copiilor trebuie ascultată şi că îmbunătăţirea sistemelor şi serviciilor este esen­ţială, dar nu şi suficientă. 

Citeşte mai multe despre:   adolescent