Actualitate socială
Angajări și creșteri salariale

Angajări și creșteri salariale

Cristina Zamfirescu, 13 August 2018

Aproape trei sferturi din companiile din România (71%) intenţionează să facă angajări pentru posturi permanente, în timp ce, la nivel de salarizare, acestea sunt dispuse să ofere, în acest an, creşteri de până la 15% a remuneraţiilor angajaţilor din vânzări, resurse umane, IT, producţie şi marketing/comunicare, după cum arată rezultatele unui studiu realizat de o companie specializată din domeniul serviciilor de muncă şi resurse umane. Majoritatea respondenţilor (94%) a mai declarat că se confruntă cu o lipsă a candidaţilor calificați.

Conform analizei citate de Agerpres, aproximativ jumătate din operatorii economici (47%) au declarat că plănuiesc să recruteze angajaţi pentru posturi temporare, iar majoritatea respondenţilor (94%) a afirmat că se confruntă cu o lipsă de candidaţi calificați. În acelaşi timp, aproape 53% din cei ches­tionaţi spun că le oferă salariaţilor programe de formare, ca soluţie la lipsa calificării acestora.

„Un pachet salarial competitiv este considerat cel mai important factor în atragerea de talente de top de către 74% din angajatorii chestionaţi. Este urmat îndeaproape de un bun echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală şi un nivel ridicat de siguranţă a locului de muncă. Elemente soft, precum un brand puternic de angajator şi o misiune clară, cu un scop profund, sunt, de asemenea, apreciate ca fiind importante de peste 35% din respondenţi. Un pachet salarial necompetitiv este considerat principalul motiv pentru care companiile nu reuşesc să atragă talentele potrivite. Acesta este urmat de un leadership slab şi de lipsa oportunităţilor de dezvoltare a carierei în cadrul companiei”, se notează în concluziile raportului Randstad HR Trends, România 2018, publicat recent.

În plus, majoritatea respondenţilor dispusă să mărească pachetul salarial pentru a atrage talente spune că este gata să ofere un salariu cu până la 15% mai mare, în top fiind companiile din sectorul calculatoarelor/serviciilor software/internetului, urmate de către cele din B2B & producţie.

Totodată, peste o treime (34%) din companii au planuri active de a angaja persoane sub 25 de ani şi doar 28% din companii caută studenţi.

La capitolul provocărilor pentru Departamentul de Resurse Umane se află gestionarea aşteptărilor privind pachetul de compensaţii şi beneficii (în 33% din cazuri). Astfel, managerii de companii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a păstra sau a atrage talente pentru departamentele de vânzări (18%), HR/formare/dezvoltare (16%), IT/tehnologie (15,4%), producţie (13,5%) şi marketing/comunicare (10,3%).

De asemenea, angajatorii caută candidați capabili să se integreze în echipă, trăsătură esen­țială pentru 50,4%. Aproximativ 55% din respondenți consideră că găsirea unui candidat care se potrivește cu valorile și cultura companiei este importantă. În 2018, capacitatea de a se adapta la cerințele în schimbare ale afacerilor este considerată cea mai importantă abilitate a unui lider, urmată de abilități puternice de analiză și rezolvare a problemelor. Referințele angajaților reprezintă sursa cea mai eficientă de a găsi talente (56,6%), în timp ce interviurile față în față reprezintă cea mai obișnuită practică utilizată pentru recrutare.

Mai mult de jumătate din respondenți consideră că rata fluctuației de personal în companiile lor este mai mare comparativ cu anul precedent. Aproximativ 55% din aceștia găsesc candidatul potrivit pentru o po­ziție permanentă într-un interval de timp cuprins între 1 şi 3 luni, în timp ce doar 25% din respon­denți își completează pozi­țiile permanente deschise în mai puțin de o lună.
Studiul citat a fost realizat în perioada martie-mai 2018, pe baza unui chestionar la care au răspuns 244 de factori de decizie şi manageri de HR din diverse industrii din România.

Compania Randstad, cu sediul în Olanda, este specializată în soluţii în domeniul serviciilor flexibile de muncă şi resurse umane. La sfârşitul anului 2017, compania avea 38.331 de angajaţi corporativi, 4.858 de su­cursale şi birouri în 39 de ţări.


Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!