Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Antreprenorii din România sunt optimiști

Antreprenorii din România sunt optimiști

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 19 Iunie 2017

Atunci când vine vorba de propriile afaceri, antreprenorii români se arată mai mulţumiţi şi mai optimişti decât media europeană, potrivit unui studiu realizat, la nivelul Uniunii Europene (UE), de Microsoft. De asemenea, 31% din respondenţii români consideră că munca într-un IMM le-a adus avantaje finan­ciare, în timp ce 43% admit că sunt afectați de stres.

Studiul, la care au participat 13.000 de IMM-uri din 19 ţări europene, inclusiv România cu 500 de respondenţi - a abordat în special caracteristicile definitorii ale activităţii afacerilor mici şi mijlocii, dar şi atitudinea acestora în raport cu schimbările economice şi tehnologice. Potrivit cercetării realizate de Microsoft, afacerile mici sunt predominante în țările UE, 99% din afacerile europene fiind IMM-uri, iar 85% din angajaţii de pe teritoriul Uniunii lucrând în cadrul acestora.

În privința motivației care determină un întreprinzător să-și deschidă o mică afacere, factorul personal este foarte important. Aproape jumătate din românii participanţi la studiu, mai precis 49%, spun că au făcut acest pas din dorinţa de a avea siguranță financiară. Tot 49% din români spun că au întemeiat o afacere pentru a-şi găsi un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, mult peste media europeană de 31% şi mai mult de dublu faţă de procentul respondenţilor provenind din ţări cu o puternică tradiţie antreprenorială (Germania, Danemarca sau Belgia).

Sectorul afacerilor mici şi mijlocii este privit favorabil în România, astfel că 31% din respondenţii români consideră că munca într-un IMM le-a adus avantaje financiare - cu 12% mai mult decât media europeană a studiului, fiind pe locul doi, după Polonia.

Studiul a atins şi aspectele mai puţin pozitive ale activităţii din­tr-un IMM. La nivel european, 34% din intervievaţi au indicat stresul ca fiind principalul factor negativ, în România, 43% din participanţi recunoscând că sunt afectați de stres, clasându-se pe locul doi în clasament, după Turcia. La polul „relaxat” se situează Olanda, cu doar 22%.

Cu toate acestea, în privința încrederii în viitor, respondenţii din România depăşesc media europeană (59%) la atitudinea pozitivă, 78% din respondenţi sunt optimişti în ceea ce priveşte viitorul. Primul loc din acest clasament este ocupat de Olanda, cu 79% din angajaţi şi proprietari de afaceri încrezători în viitorul lor. La polul opus este Grecia, unde 70% din respondenţi se declară pesimişti cu privire la viitor.

Aceeași cercetare arată că afacerile mici şi mijlocii nu pornesc întotdeauna cu un plan de business bine stabilit. România se află în top 3 ţări care nu întocmesc nici un plan de afaceri, cu 25%.

La nivel european, o părere unanim acceptată, care a înregistrat cote înalte de răspuns, este aceea potrivit căreia tehnologia aduce flexibilitate unei afaceri. Întrebaţi ce semnifică procesul de digitalizare prin prisma afacerilor lor, respondenţii români au ales reducerea „muncii cu hârtii” ca principal efect al acestui proces - aproape 40% din ei. Pe locurile doi şi trei s-au aflat mobilitatea crescută a muncii şi posibilitatea unei analize mai eficiente a datelor de piaţă prin instrumentele pe care transformarea digitală le pune la dispoziţie.

În ceea ce priveşte modul în care IMM-urile interacţionează cu clienţii, țara noastră se situează aproape de media europeană pe patru din cinci categorii de interacţiune analizate (email, portal de e-commerce, discuţii faţă în faţă, via telefon) şi peste media europeană atunci când vorbim de o interacţiune cu clienţii via social media.