Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova Atelierul „Inteligenţe multiple“, pentru membrii Colegiului „Sfântul Nicolae“

Atelierul „Inteligenţe multiple“, pentru membrii Colegiului „Sfântul Nicolae“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Moldova
Un articol de: Ziarul Lumina - 23 Martie 2016

O parte din membrii Colegiului „Sfântul Nicolae“ au participat, în zilele de 18 şi 19 martie, la trainingul „Inteligenţe multiple“, susţinut de d-l prof. Adrian Timofti. Activitatea s-a desfăşurat la Şcoala „Varlaam Mitropolitul“.

Participanţii la atelierul susţinut de către domnul profesor Adrian Timofti au fost toţi membri ai Colegiului „Sfântul Nicolae“ din Iaşi. Nu este o noutate acest training, deoarece părintele arhimandrit Hrisostom Rădăşanu, consilierul educaţional al Arhiepiscopiei Iaşilor, împreună cu directorul colegiului, domnul Valentin Ţoc, ajută mereu dezvoltarea membrilor comunităţii prin implementarea unor astfel de cursuri sau traininguri.

După cum arată şi titlul, tema acestui training a fost „inteligenţele multiple“ sau, mai exact, cum putem să ne identificăm inteligenţele caracteristice, predominante şi, totodată, cum le putem maximiza şi eficientiza în domeniul în care activăm. Renumitul psiholog american Howard Gardner a fost cel care a eliberat această teorie conform căreia persoana umană e foarte complexă, omul putând avea mai multe feluri de inteligenţe, nu doar cele clasice: logico-matematică şi lingvistică. Pe lângă cele două inteligenţe cunoscute, au mai fost descoperite: inteligenţa interpersonală, inteligenţa intrapersonală, inteligenţa muzicală, chinestezică (de mişcare) şi inteligenţa vizual-spaţială. Alte două inteligenţe ce ţin mai mult de latura emoţională, de latura sensibilă a psihicului uman, sunt inteligenţa naturalistă şi inteligenţa spirituală. În cele două zile cât a durat trainingul, participanţii au completat mai multe chestionare pentru a-şi descoperi fiecare inteligenţa predominantă şi pentru a-şi afla punctele slabe, urmând a le îmbunătăţi. Au avut loc şi jocuri interactive, cu scop didactic.

Nu trăi viaţa altora!

Se pune întrebarea: de ce este nevoie pentru a ne afla punctele forte prin inteligenţele care ne caracterizează? Pentru a şti cu exactitate în ce domeniu ne încadrăm, în ce domeniu putem excela şi face performanţă. Unul poate fi un bun matematician, dar nu s-ar descurca deloc pe latura lingvistică. Altul poate un fi bun sportiv, dar nu ar şti să reproducă nici măcar un fragment dintr-o melodie foarte cunoscută. Un om poate lega prietenii şi comunica cu alţii foarte uşor, pe când altuia i-ar fi foarte greu să se integreze într-un grup nou. Un om poate avea calităţile unui minunat preot, pe când altul nu. De aceea preoţia depinde de vocaţia interioară, de ceea ce simţi. Preot eşti sau nu eşti. Nu există jumătăţi de măsură în domeniul sacerdotal.

 Familia, şcoala, prietenii, moştenirea genetică, preferinţele, orientările, toate acestea pot influenţa un om în bine, stimulându-l să scoată la suprafaţă cele mai bune talente ale sale, excelând în carieră, sau toate acestea îl pot influenţa în mod negativ, inhibându-i talentele şi făcând din el un om care şi-a ratat viaţa. Dacă simţi că ceea ce faci nu ţi se potriveşte, faci cu greu, sau din obligaţie, atunci renunţă şi încearcă să-ţi descoperi talentul adevărat. Nu trăi viaţa altora! Fiecare om e unic şi foarte complex, e o taină, şi de asta trebuie să ne gândim mai bine înainte de a spune despre cineva că este prost! Fiecare are tipul lui de inteligenţă şi fiecare poate fi de folos semenilor în felul lui. În urma acestui training, mi-am dat seama sunt pe drumul cel bun şi că trebuie să-mi dezvolt tipurile de inteligenţe pe care le am, într-un mod cât mai armonios, pentru a-mi defini caracterul. Asta mă va ajuta să slujesc în viitor Biserica, din prisma unui om bine dezvoltat şi bine informat, care işi stăpâneşte domeniul şi poate răspunde prompt la orice provocare aduce societatea.

În concluzie, acest training şi-a atins scopul. Toţi cei care au participat, mai exact 15 membri ai comunităţii, au fost foarte încântaţi, deoarece au rămas cu ceva practic de la acest training - nişte informaţii care poate înainte nu le ştiau cu privire la persoana lor, şi-au descoperit plusurile şi minusurile. S-au cunoscut mai bine, şi şi-au întărit prieteniile sau au creat unele noi. Acest proiect a fost desfăşurat cu ajutorul lui Codrin Mihăilă, coordonator al Comisiei Educative şi a membrilor ei.

Mulţumim domnului profesor Adrian Timofti, un om deosebit, pentru implicarea şi dăruirea de care a dat dovadă pentru a ne ajuta la dezvoltarea noastră, a membrilor Colegiului „Sfântul Nicolae“. (Vladimir Cârlan, coordonator al Redacţiei Alpha din cadrul Colegiului „Sfântul Nicolae“)

Ce ne-au declarat participanţii

„Acest training, pentru persona mea a avut un rol foarte important, nu doar că mi-am descoperit unele calităţi, defecte, minusuri sau plusuri. Ci mi-am dat seama că vechiul proverb românesc «Omul cât trăieşte învaţă» rămâne mereu la fel de valabil şi de adevărat. In ultimul rând aş dori să îl felicit pe d-l Adrian Timofti pentru abordarea acestei teme şi mai ales pentru că obiectivele propuse au fost atinse.“ - Amfian Cazac

„Acest training m-a ajutat să îmi conturez mai bine ideea mea despre mine. Am reuşit să mă văd adevărata mea poziţie în acest moment şi mi-a arătat unde îmi doresc să ajung. A contribuit mult la dezvoltarea mea personală interioară.“ - George Horodincă

„A fost o activitate care a dat glas unor experienţe, unor trăiri ale mele. Am găsit, prin intermediul acestui training, răspunsuri, soluţii, probleme, iar acest lucru a dovedit într-adevăr necesitatea unor astfel de activităţi. Mulţumesc colegilor şi domnului profesor Adrian Timofti pentru cele două zile în care am cunoscut oameni, experienţe, chiar poveşti de viaţă.“ - Marius Elisei