Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Băncile comerciale din Iaşi sunt sub lupa Protecţiei Consumatorului

Băncile comerciale din Iaşi sunt sub lupa Protecţiei Consumatorului

Data: 05 Feb 2008

Sucursalele din Iaşi ale băncilor comerciale vor fi verificate de inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Iaşi. Aceştia au solicitat deja modelele de contracte de la fiecare dintre acestea pentru a controla dacă există clauze abuzive sau neclare.

„Cei mai mulţi consumatori nu înţeleg clauzele contractuale pentru că este folosit un limbaj specific, sofisticat. Clauzele trebuie să fie clare, să ofere toate datele necesare“, a declarat Cristina Constantineanu, jurist în cadrul Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorului (IRPC) Iaşi.

Până în prezent, trei ieşeni au depus reclamaţii la OJPC Iaşi, cu privire la lipsa unei informări corecte privind dobânda creditelor de consum.

Conform cu noile prevederi din Legea 363 din 2007 privind practicile incorecte ale comercianţilor, băncile comerciale care îşi fac publicitate înşelătoare sau nu oferă toate informaţiile privind serviciile bancare, inclusiv dezavantajele serviciilor oferite, vor putea fi amendate cu sume de până la 60.000 lei. Mai mult, operatorii economici se pot reclama între ei pentru practici incorecte.

Potrivit noilor reglementări legale, o bancă comercială sesizată că a desfăşurat practici înşelătoare sau incorecte va putea fi sancţionată fără a mai fi necesară demonstrarea prejudiciului cauzat consumatorului. „Legea 363 este permisivă. Nici nu este nevoie să demonstrăm prejudiciul consumatorului. Pot depune plângere, împotriva băncilor comerciale, persoanele fizice, asociaţiile de consumatori, dar şi operatorii economici concurenţi. Aceştia pot sesiza atât Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, dar şi instanţa de judecată“, a mai declarat Cristina Constantineanu, jurist în cadrul IRPC Iaşi. (S.D.)