Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Botezul, ca îmbrăcare în Hristos

Botezul, ca îmbrăcare în Hristos

Un articol de: Nicolae Drăgușin - 09 Ianuarie 2012

"Căci câţi în Hristos v-aţi botezat, în Hristos v-aţi şi îmbrăcat." (Gal. 3, 27)

 

Versetul poate fi formulat astfel: Toţi aceia care s-au botezat în Hristos, s-au îmbrăcat cu Hristos. De o deosebită importanţă sunt prepoziţiile "în" şi "cu", precum şi verbele "a boteza" şi "a îmbrăca".

 

 

Dacă a te boteza în Hristos se poate înţelege şi accepta, cum stau însă lucrurile în ceea ce priveşte "îmbrăcarea cu/în Hristos"? În vechime se credea că dacă cineva se înveşmântează cu hainele altcuiva, îşi asumă caracterul, felul de a fi al posesorului. Parţial, această tradiţie se regăseşte în pomenile care se fac celor vii cu hainele celui adormit. Mai mult, iniţierea în misteriile păgâne presupunea îmbrăcarea unei tunici simbolice a divinităţii. Este foarte probabil ca acest verset să plece din această realitate a Antichităţii păgâne pentru a-i adăuga o nuanţă decisivă: legarea intrării în noul legământ adus de întruparea Fiului lui Dumnezeu de actul botezului. Mai mult, botezul în Hristos înseamnă îmbrăcarea în Hristos, adică o transformare deplină a întregii fiinţe, şi nu doar o iniţiere într-o taină. Acest fapt este exprimat cel mai clar în scufundarea, imersiunea în apa botezului, binecuvântată în numele Sfintei Treimi (descoperită umanităţii la Botezul lui Hristos). Plecând de aici, de la botezul în Hristos ca îmbrăcare cu Hristos, comentatorii interpretează această Taină drept viaţă dedicată lui Dumnezeu, pătrundere în viaţa noastră a lui Dumnezeu ca Mântuitor, tot aşa cum la Naştere El a venit drept Creator şi, bineînţeles, intrarea în comuniunea Bisericii.