Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Ce te face să acţionezi?

Ce te face să acţionezi?

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Societate
Un articol de: Cristina Sturzu - 15 Mai 2012

Unul dintre motoarele care ne propulsează în viaţă este motivaţia, ce adună sub cupola ei trebuinţele, intenţiile, tendinţele, interesele, aspiraţiile, idealurile care susţin şi întăresc anumite conduite, ori dimpotrivă, le slăbesc sau chiar le împiedică. Psihologul David McClelland, un teoretician al motivaţiei, spune că oamenii acţionează în virtutea a trei motivatori principali. Fiecare dintre aceste tipuri de motivare sunt tot atâtea căi de activare a cortexului prefrontal stâng şi zona centrilor de recompensă, care cresc determinarea şi perseverenţa în a întreprinde o acţiune şi ne fac să ne simţim bine în ceea ce facem.

Primul ar fi nevoia de putere, în sensul influenţării şi impactului asupra altor oameni. McClelland face distincţie între două tipuri de putere: una este egoistă, egocentrică, fără grija cu privire la calitatea impactului asupra celor din jur - caracteristică personalităţilor narcisiste, spre exemplu. Cealaltă este o putere pusă în beneficiul societăţii şi în cazul acesteia recompensa este obţinută prin influenţarea oamenilor în vederea unui bine comun.

Al doilea tip de motivaţie este dat de nevoia de afiliere; recompensa constă în a fi cu oamenii. Aceia care au o astfel de motivaţie sunt propulsaţi de bucuria de a face lucruri împreună cu oameni pe care-i apreciază. Când lucrează împreună pentru un scop comun, persoanele motivate de afiliere găsesc energie în cât de bine se simt atunci când ating scopul împreună. Cei care lucrează foarte bine în echipă sunt conduşi de motivaţia de afiliere.

Al treilea tip de motivaţie este nevoia de împlinire, atingerea unui scop plin de sens. Acelora care au nevoie de împlinire le place să ţină evidenţe, să primească feedback cu privire la ce fac, indiferent dacă aceasta înseamnă să atingă targetul trimestrial sau să strângă fonduri pentru activităţi caritabile. Oamenii care sunt motivaţi de împlinire încearcă întotdeauna să îmbunătăţească lucrurile; ei sunt la curent cu ultimele noutăţi, nefiind mulţumiţi cu nivelul la care sunt la un moment dat. Ei caută întotdeauna să-şi depăşească propriile performanţe.