Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Consfătuirea profesorilor de religie din județul Bihor

Consfătuirea profesorilor de religie din județul Bihor

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Transilvania
Un articol de: Pr. Prof. Florin Negruțiu - 05 Octombrie 2017

În sala festivă a Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea s-a desfășurat consfătuirea judeţeană anuală a profesorilor de religie din judeţul Bihor. Alături de profesorii de religie ortodoxă, romano-catolică, greco-catolică, reformată, baptistă și penticostală, la întâlnire au fost prezenţi şi Preasfințitului Sofronie, Episcopul Oradiei, Preasfințitul Ladislau Böcskei, Episcopul Diecezei Romano-Catolice de Oradea și conf. univ. dr. Vasile Timiș, inspector general în cadrul Ministerului Educației Naționale.

În deschiderea întâlnirii, PS Episcop Sofronie a adresat un cuvânt de binecuvântare și felicitare profesorilor de religie „pentru modul în care gestionează procesul instructiv-educativ, gradul de implicare în cadrul programelor educative realizate la nivel județean, evidențiind rolul acestora în formarea caracterelor tinerei gene­rații într-o lume în care tinerii sunt expuși diverselor tentații. În acest sens, profesorii de religie trebuie să demonstreze compe­tențe pedagogice adecvate, conduită morală și multă înțe­le­pciune, fiind încredințați deopotrivă de încurajare și sprijin în tot ceea ce întreprind din perspectivă educațională”.

Episcopul Ladislau Böcskei le-a vorbit profesorilor de religie despre rolul educației religioase în societatea contemporană, respectiv misiunea acestora, care depă­șește granițele profesiunii didactice. De altfel, ierarhii prezenți au subliniat, pe rând, rolul profesorului de religie la catedră și în relație cu comunitatea religioasă din care provin, desfă­șurând o autentică activitate de apostolat.

În continuare, în cadrul programului a transmis un cuvânt de salut și apreciere corpului profesoral prezent, profesoara Eva Sucs din partea Episcopiei Reformate de pe lângă Piatra Craiului.
Prezent la întâlnire ca reprezentant al Ministerului Edu­cației Naționale, prof. Vasile Timiș a evidențiat exemplul de bună practică în ceea ce înseamnă relația profesorilor de religie din județul Bihor, indiferent de cultul de care aparțin, o dovadă în plus fiind prezența celor doi ierarhi la această manifestare cu caracter pedagogic.

Vorbind despre rolul educației religioase, prof. Vasile Timiş a reliefat caracteristicile orei de religie, în general, și particularitatea disciplinei, în special, în contextul noilor abordări pedagogice. Acesta a făcut referire la obiectivele disciplinei la nivel național pentru acest an școlar, preocuparea principală fiind implementarea noii programe la clasa a V-a și valorificarea resurselor educaționale și de formare disponibile pentru profesorii de religie.

Activitatea, coordonată de inspectorul școlar de specialitate, a continuat cu prezentarea celor mai importante programe și proiecte derulate în anul școlar precedent la nivel județean, impactul programelor educative, rolul programelor de formare, perfor­manțele obținute la competițiile locale, județene și naționale de elevii de la toate confesiunile și nivelurile de clasă unde se organizează astfel de concursuri. A fost reamintit rolul parteneriatului Școală-Biserică-Familie în contextual provocărilor lumii contemporane în perspectiva organizării unor programe cu carcter educativ extrașcolar.

Diagnoza la nivelul disciplinei a făcut referire la calitatea procesului instructiv-educativ monitorizată prin inspecția școlară sau concursuri, relaţia profesor-elev, gradul de utilizare a strategiilor moderne în actul didactic, exploatarea resurselor educaționale existente la nivelul școlii sau în mediul online, valorificarea funcţiei formative a evaluării în procesul de predare-învățare. A fost reamintit rolul revistei profesorilor de religie din judeţul Bihor „Dascălul creştin” şi a paginii web www.profesordereligie.ro în diseminarea bunelor practici și a schimbului de materiale educaționale.

În continuare, au fost prezentate caracteristicile programei de gimnaziu, stadiul editării manualelor pentru clasa a V-a, modul în care trebuie gestionate auxiliarele didactice în acest an școlar. De asemenea, au fost amintite principalele programe de formare disponibile pentru profesorii de religie. Cadrele didactice au fost încurajate să se implice în procesul de elaborare, respectiv evaluare a manualelor școlare.

Programele de formare adresate profesorilor de religie, implementarea programei la clasa a V-a, tematica cercurilor pedagogice, noile reglementări metodologice care vizează examenul de definitivat, programele de pregătire pentru cei care susţin examenul de definitivat, gradele didactice II și I sau participă la concursul pentru ocuparea unui post de profesor de religie în învăţământul preuniversitar a fost o altă componentă dezvoltată în cadrul consfătuirilor.

La finalul întâlnirii, pr. prof. Radu Rus, directorul Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea a mulțumit celor prezenţi, apreciind calitatea întâlnirii, atât din perspectiva conținuturilor abordate, dar mai ales prin prezența ierarhilor și a reprezentantului ministerului, o dovadă a atenției acordate orei și profesorilor de religie și beneficiarilor acesteia direcți și indirecți, respectiv elevii, părinții acestora și comunitatea, în general.