Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Copiii de la Şcoala Specială din Iaşi, ajutaţi de englezi şi de elevi de la Liceul „Vasile Alecsandri“

Copiii de la Şcoala Specială din Iaşi, ajutaţi de englezi şi de elevi de la Liceul „Vasile Alecsandri“

Data: 25 Octombrie 2007

În decursul acestei săptămâni se derulează în cadrul Şcolii Speciale „Constantin Păunescu“ din Iaşi activităţile programului de colaborare şi parteneriat internaţional în sistem de voluntariat „O şansă pentru copii cu nevoi speciale“, conform celor precizate de inspector Cristina Dascălu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi (ISJ). Programul are ca parteneri Hokerill Anglo - European College din Marea Britanie, Liceul „Vasile Alecsandri“ şi Şcoala Specială „Constantin Păunescu“. În momentul de faţă, programul se află în cel de a-l şaselea an de derulare şi se înscrie pe linia implementării la nivel judeţean a Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), promovarea voluntariatului constituindu-se într-un sprijin real în dezvoltarea instituţională a celor trei şcoli implicate.

Programul include desfăşurarea de către grupuri mixte, formate din cadre didactice, părinţi şi elevi din cele trei instituţii, a două tipuri de activităţi, un tip se referă la amenajarea a două spaţii din cadrul Şcolii Speciale (un cabinet de terapia tulburărilor de limbaj şi o sală pentru activităţi educative, extraşcolare şi extracurriculare pentru toţi elevii şcolii), iar al doilea tip se referă la schimb intercultural între elevi, cadre didactice şi părinţi.

Susţinerea financiară a activităţilor se realizează cu sprijinul grupului din Marea Britanie care a derulat o seamă de activităţi printre care o campanie de colectare de fonduri în acest scop în perioada noiembrie 2006 - septembrie 2007, conform celor precizate de inspector Cristina Dascălu.

La etapa din acest an a proiectului participă din partea Hockerill Anglo - European College din Marea Britanie trei cadre didactice, un părinte şi 22 elevi, din partea Liceului „Vasile Alecsandri“ participă 12 cadre didactice, 24 de familii, precum şi 24 elevi, iar din Partea Şcolii Speciale „Constantin Păunescu“ din Iaşi participă 22 de cadre didactice şi 20 de elevi. „Considerăm că este un proiect foarte important care a ajuns în al şaselea an de derulare. Suntem foarte impresionaţi de constanţa partenerilor englezi pe care ne putem baza şi care sunt extrem de serioşi. Este, de asemenea, foarte important că partenerii englezi au reuşit să strângă sume importante pentru acest proiect. Un punct foarte important al acestui parteneriat este acela că elevii sănătoşi sunt implicaţi şi încearcă să îi ajute pe cei cu diferite probleme“, a precizat Camelia Gavrilă, inspector general al ISJ Iaşi. (Oana R.)