Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova Corul Academic „Byzantion“ a concertat în cadrul Festivalului din Montalbane (Germania)

Corul Academic „Byzantion“ a concertat în cadrul Festivalului din Montalbane (Germania)

Galerie foto (4) Galerie foto (4) Moldova
Un articol de: Adrian Sîrbu - 11 Iulie 2018

Corul „Byzantion” a avut onoarea de a participa în cadrul Festivalului din Montalbane (6-8 iulie 2018), alături de ansambluri prestigioase precum „Gilles Binchois” şi „Tavagna”, „Are Choralis Coeln” sau „Miroir de Musique”.

Tematica ediţiei de anul acesta - „Tradiţii muzicale monastice” - a reprezentat o ocazie cu totul specială pentru Corul „Byzantion”, care, prin monodii bizantine atent selectate, a „condimentat” cu un ethos sonor aparte programul festivalului.

Din concertul ce a marcat închiderea oficială a festivalului nu au lipsit piese protocreştine precum „Lumină lină”, „Imnul închinat Sfintei Treimi” (secolul al III-lea, Egipt), „Te Deum laudamus” (Sfântul Niceta de Remesiana), „Aliluia” şi Prochimenul „Domnul a împărăţit” în stilul paleoromaic (Italia, secolele VII-XIV). Una din compoziţiile rar interpretate a fost şi „Slujba celor trei tineri din Babilon” (secolele XII-XIV, exegeză de Mochalis Adamis). Amprenta românească a fost asigurată şi de „Mărimurile lui Filothei de la Cozia” (secolele XIV-XV), în timp ce culminaţiile concertului au fost reprezentate de „Ziua Învierii” de Hrisaf şi de capodopera calofonică „Doamne, întru feţei Tale” de Sfântul Ioan Cucuzel (secolele XIII-XIV).

De la tradiţia savaită la cea studită, de la Tipicul Catedralei „Sfânta Sofia” până la Cozia lui Mircea cel Bătrân, lucrările alese au construit un adevărat regal al muzicii bizantine interpretate în limbile română, greacă, slavonă şi germană.

Concertul urmează să fie reluat la Iaşi, luni, 16 iulie 2018, în cadrul marelui eveniment anual - Masterclass-ul de Cânt Bizantin, aflat la ediţia a XI-a.

 

Citeşte mai multe despre:   festival