Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Declinul demografic pune pe jar universităţile

Declinul demografic pune pe jar universităţile

Data: 07 Mai 2008

Declinul demografic din universităţi va fi, în doi ani de zile, de 40%, iar peste aproximativ opt ani acesta se va mai îmbunătăţi puţin, dar va rămâne destul de mare, a declarat, luni, directorul Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), Madlen Şerban, în cadrul conferinţei „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România - provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii“, desfăşurată la Sinaia.

În aceste condiţii, susţine Şerban, va exista o concurenţă foarte mare între universităţi pentru atragerea de studenţi. O problemă cu care s-ar confrunta sistemul educaţional ar fi aceea că profesorii din universităţi şi chiar din licee vor avea cursuri mai puţine din cauza numărului redus de studenţi şi elevi.

În opinia sa, îmbătrânirea demografică solicită acţiune imediată pentru educarea profesională continuă a adulţilor, inclusiv a celor din sistemul de învăţământ, pentru aceasta fiind necesare politici integrate, elaborate pe termen lung, revizuite periodic pentru creşterea eficienţei şi efectivităţii, resurse alocate conform priorităţilor asumate, coordonare între nivelul individual organizaţional şi al politicilor.

Madlen Şerban consideră că şcoala trebuie centrată pe cel care învaţă şi ar fi necesară în acest sens o învăţare personalizată, în care rolul profesorului ar fi unul cheie.

Conferinţa cu tema „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România - provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii“ este organizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), la Sinaia. La conferinţă, care este parte a proiectului „Dezvoltarea instituţională a sistemului de învăţământ profesional şi tehnic“, participă 60 de reprezentanţi ai universităţilor, 150 de reprezentanţi ai unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, precum şi reprezentanţi ai MECT, UNESCO şi ai altor organisme.