Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Demers pentru suspendarea evaluării la clasa a VIII-a

Demers pentru suspendarea evaluării la clasa a VIII-a

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 05 Mai 2017

UNICEF recomandă României, într-un raport, suspendarea evaluării de la clasa a VIII-a, „având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naționale asupra învăţăturii, motivaţiei şi evoluţiei elevilor”. Ministerul Educaţiei încă nu poate spune dacă este sau nu eficientă renunţarea la această testare.

Raportul „Evaluările şi Examinările în Sistemul de Educa­ţie din România”, prezentat de Afshan Khan, director regional UNICEF, la Bucu­rești, arată că în România este mare nevoie de includerea tuturor copiilor într-un proces de învăţare de calitate. Analiza, lansată miercuri și realizată în colaborare cu Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi cu Ministerul Educaţiei Naționale, poate oferi autorităţilor române mijloacele pentru dezvoltarea sistemului educativ, este de părere Afshan Khan. „Din câte am în­ţeles, România este pe punctul de a elabora o nouă lege a educaţiei. Sperăm ca recomandările acestui studiu şi viitorul Plan de Acţiune să vină în sprijinul acestui demers”, a punctat Khan.

Potrivit raportului, sistemul de învăţământ din România „a înregistrat progrese semnificative în ultimele decenii”, prin conso­lidarea instituţiilor şi îm­bunătă­ţirea rezultatelor ele­vilor. Totuşi, în timp ce unii elevi sunt încu­rajaţi să atingă exce­lenţa, alţii „nu stăpânesc compe­tenţele de bază” şi aproape o cincime aban­donează şcoala îna­inte de începerea învăţămân­tului liceal.
Mai mult, documentul notează că este necesară creşterea calităţii evaluărilor elevilor. „Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţăturii, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. (…) Pe vii­tor, România ar trebui să revi­zuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţămân­tului secundar, luând în consi­derare inclusiv posibilitatea sus­pendării evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a”, se precizează în rezumatul studiului.

În același raport se susține că în sistemul românesc există „in­ves­tiţii insuficiente”, iar profesorii au nevoie de „mai multă susţi­nere” pentru a evalua corect per­formanţele elevilor şi pentru a le oferi acestora feedback şi sprijin.

În replică, ministrul educaţiei, Pavel Năstase, a explicat, în cadrul prezentării raportului UNICEF, că încă nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea naţională de la clasa a VIII-a: „Mi-e greu să spun dacă se vor păstra sau nu evaluările de clasa a VIII-a. Ne dorim în primul rând ca toţi copiii să meargă la gră­diniţă şi la şcoală, să beneficieze de o educaţie incluzivă de calitate şi să finalizeze cel puţin învăţă­mântul obligatoriu. În acest sens trebuie să schimbăm abordarea şi să privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a şcolilor şi a sistemului de educaţie ca o oportunitate de a primi feedback şi de a interveni pentru a face ca procesul educaţional să fie unul de o mai bună calitate, centrat pe elevi”.

Reprezentanții Consiliului Na­ţional al Elevilor (CNE), prezenți la lansarea raportului, au explicat că lipsa de trans­parenţă în evaluarea elevilor duce la multe neajunsuri în sistemul de educaţie. „O mare par­te din neajunsurile învăţămân­tului derivă din lipsa de trans­pa­renţă şi eficienţă în eva­luarea exponenţilor acestuia, fie că vorbim despre elevi, profesori, şcoli. Consiliul a remarcat cum de prea multe ori accentul cade doar pe materiile ce fac subiectul examenelor naţionale. Aceste examene în forma actuală pro­movează capacităţi de memorare în detrimentul celor raţio­nale, logice”, a explicat Ioana Băltăreţu, vicepreşedintele CNE.