Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Euharistia, viaţa duhovnicească şi Muntele Athos

Euharistia, viaţa duhovnicească şi Muntele Athos

Un articol de: Arhim. Conf. Univ. Dr. Teofan Mada - 21 Martie 2014

În cadrul proiectului internaţional „Hristos în cetate“, închinat Anului omagial euharistic în Patriarhia Ortodoxă Română, reputatul profesor, artist, scriitor şi compozitor Hrisostom Stamoulis, director al Departamentului de teologie al Universităţii Aristotelis Tesalonic, Grecia, va susţine o conferinţă publică la Arad, în 25 martie 2014, la Filarmonica de Stat, începând cu ora 18:00. Titlul conferinţei este „Euharistia, viaţa duhovnicească şi Muntele Athos“.

Invitat de organizatorii evenimentului pentru a participa la manifestările proiectului-program „Hristos în cetate“, profesorul Stamulis va sublinia în cadrul conferinţei că Euharistia e o invitaţie deschisă adresată tuturor celor botezaţi de a participa la trupul Logosului întrupat, la viaţa însăşi prin fire, „prin care toate se fac vii şi sunt păstrate în existenţă“. În expunerea sa, profesorul Stamulis va evalua contribuţia insuficient sau deloc cunoscută a Sfântului Chiril al Alexandriei la renaşterea filocalică iniţiată de Sfântul Nicodim Aghioritul şi de Sfântul Macarie Notara, Episcopul Corintului. „Tratatul despre deasa împărtăşire“, redactat de cei doi sfinţi menţionaţi anterior, pune accentul pe revenirea la împărtăşirea frecventă cu Hristos euharistic, drept bază a efortului ascetic de transfigurare a persoanei umane. Pocăinţa iluminatoare porneşte şi culminează cu întâlnirea „Dragostei răstignite“ pentru om, cu întâlnirea Mântuitorului. Hristos lucrează taina mântuirii şi cheamă pe fiecare om evlavios şi iubitor de Dumnezeu la Sfânta Masă fără să socotească greşelile oamenilor, deoarece ştie că leacul se dă celor bolnavi şi nu celor sănătoşi. Cu alte cuvinte, omul este mântuit pentru insuficienţa sa, şi în nici un caz pentru suficienţa sa. Astfel, Euharistia nu constituie doar antidot al morţii omului, ci şi al bolilor sale, şi prin urmare o precondiţie pentru regăsirea centrului pierdut al vieţii morale şi sociale.