Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Femeile mironosițe, „apostoli ai Apostolilor”

Femeile mironosițe, „apostoli ai Apostolilor”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 23 Aprilie 2018

Biserica Ortodoxă s-a aflat ieri, 22 aprilie, în Duminica a 3-a după Paști, numită și „Duminica Femeilor Mironosițe”. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a participat la Sfânta Liturghie, săvârșită în Paraclisul „Sfântul Grigorie Luminătorul” din Reședința Patriarhală. La finalul slujbei, Preafericirea Sa a rostit cuvântul de învățătură.

Evanghelia Duminicii a 3-a după Paști (Sf. Ev. Marcu cap. 15, vers. 43-47; cap. 16, vers. 1-8) ne relatează despre femeile mironosițe sau purtătoare de miruri de mare preț care, în ziua Învierii Domnului Hristos din morți, s-au dus ca să ungă trupul Mântuitorului. Aceste femei purtătoare de mir sunt pomenite în mod deosebit de Biserică în această duminică, dimpreună cu Iosif cel cu bun chip și Nicodim, pentru curajul și iubirea față de Domnul Hristos. Ele au fost „cele mai curajoase dintre toți oamenii care L-au cunoscut pe Hristos Mântuitorul”, a spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel în cuvântul de învățătură, întrucât au înfruntat teama neprevăzutului, adică mormântul sigilat și păzit de ostașii romani, și neputința lor fizică, căci nu era nici un bărbat cu ele ca să le dea la o parte piatra de pe mormânt.

Evanghelia după Sfântul Evanghelist Marcu ne spune că, îndată după ce și-au exprimat această grijă sau preocupare, ele au văzut piatra răsturnată și apoi, intrând în mormânt, pe îngerul lui Dumnezeu care prăvălise piatra de pe mormânt pentru ca ele să poată vedea mormântul gol.  Îngerul le-a vestit că Domnul Iisus Hristos a înviat, nestricând pe­ce­țile mormântului, după cum S-a născut din Fecioara Maria fără să-i strice fecioria ei și după cum a intrat prin ușile încuiate după Înviere, a mai explicat Prea­fericirea Sa.

„Atât prin atitudinea lor plină de evlavie și respect, de prețuire și dragoste pentru Hristos, cât și prin faptul că au crezut în Învierea Lui fără îndoială, fără a mai pune vreo întrebare îngerului, femeile mironosițe au devenit dascăli sau învățătoare ale Bisericii. Ele au devenit «apostoli către Apostoli» sau «apostoli ai Apostolilor», după cum le-a numit Sfântul Ioan Gură de Aur. Adică au fost trimise de înger către cei ce vor fi trimiși de Hristos să vestească în toată lumea Învierea Lui, ca fiind temelie a învierii celei de obște. […] Femeile mironosițe devin icoana Bisericii plină de evlavie față de Hristos și plină de credință că Hristos Cel înviat din morți este prezent în mijlocul ei”, a subliniat Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

De asemenea, potrivit Sfântului Evanghelist Matei, femeile mironosițe, după ce au crezut cele ce îngerul le-a spus, s-au împărtășit cu bucurie de vederea Domnului Hristos Cel răstignit și înviat, Care le-a întâmpinat pe cale. Astfel, urmând credinței femeilor miro­nosițe, și omul credincios se întâlnește cu Domnul Hristos, prin sărutarea în fiecare duminică a icoanei Învierii Sale din biserică, prin ascultarea Evangheliei Învierii Sale la Utrenie, apoi a Evangheliei de la Sfânta Liturghie și prin împărtășirea cu El din Sfântul Potir, aproape de „locul unde au stat picioarele Lui” pe Cruce și de mormântul din care a înviat, adică de masa Sfântului Altar, unde se săvârșește Euharistia sau Sfânta Împărtășanie.

Purtătoare de valori ale credinței

Evanghelia acestei duminici mai arată un fapt important pentru viața duhovnicească, și anume că, în momentele de singurătate și neajutorare, Dumnezeu trimite îngerii Săi pentru a ajuta pe cei care își pun nădejdea în El și se roagă cu evlavie Domnului Hristos. Astfel, femeile mironosițe sunt modele vii de credință puternică în Hristos și de iubire față de Hristos, „iubire mai mare decât orice calcul de ajutor omenesc din lumea aceasta. Ele reprezintă credința Bisericii care își pune mai mult nădejdea în ajutorul dumnezeiesc decât în ajutorul omenesc, adesea absent sau egoist. Femeile mironosițe reprezintă, de asemenea, pe toate femeile, dar mai ales pe mamele creștine care, dis-de-dimineață, la revărsatul zorilor, merg la icoana Mântuitorului Iisus Hristos și-I cer ajutor ca să prăvălească atâtea «pietre grele ale vieții» de pe inima sau sufletul lor, atunci când întâmpină greutăți în viață. Ele reprezintă pe toate femeile care cer ajutorul lui Hristos pentru a putea crește copiii în credință, pentru a fi soții credincioase în familie și femei evlavioase în Biserică, pentru a fi purtătoare de valori ale credinței, deoarece aromatele sau mirurile de mare preț pe care femeile credincioase le aduc lui Hristos sunt darurile și valorile credinței în Hristos, bogăția spiritualității sau a legăturii omului cu Dumnezeu, adică darurile Duhului Sfânt primite de oamenii credincioși ca arvună a bunătăților veșnice din Împărăția Preasfintei Treimi”, a spus Părintele Patriarh Daniel.

La finalul cuvântului de învățătură, Patriarhul României a transmis cu prilejul „Duminicii Femeilor Mironosițe” mesajul intitulat „Femeile mironosițe – modele de mărturisire a credinței în Hristos Cel înviat”.

Citeşte mai multe despre:   Femeile Mironosiţe