Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Impactul desenelor animate asupra copiilor

Impactul desenelor animate asupra copiilor

Un articol de: Oana Nistor - 18 Ianuarie 2017

Tot mai mulţi psihoterapeuţi trag semnale de alarmă cu privire la pericolele la care sunt expuşi copiii atunci când sunt lăsaţi să vizioneze ore în şir filme de desene animate. De exemplu, psihologul Karen Phillip, citată de cotidianul El Pais, acuză desenele animate că ar putea împiedica dezvoltarea imaginaţiei copiilor. Cei mici îşi pierd treptat capacitatea de a crea noi jocuri, noi concepte şi noi idei pentru că sunt mult prea obişnuiţi să fie „distraţi de o sursă externă”. Situaţia este cu totul alta, spune ea, dacă părinţii urmăresc desenele împreună cu copiii, „cântând, dansând şi interacţionând cu ei”.

Totuşi, sunt şi psihologi, precum Giuseppe Iandolo, care susţin că desenele animate oferă oportunităţi de dezvoltare, în special la nivelul competenţelor lingvistice şi narative sau la capacitatea de a soluţiona probleme şi dificultăţi, urmând anumite modele. Totuşi, spune psihologul, aceasta nu îi scuteşte pe părinţi de supervizare, ci dimpotrivă. Ca şi Karen Phillip, el crede că excesul de tv nu le este de nici un folos copiilor şi ar putea avea consecinţe negative în ceea ce priveşte socializarea şi comunicarea. De asemenea, o altă problemă, pe lângă timpul de expunere, este „la ce anume” se uită copiii, important fiind ca personajele să aibă conduite „mai degrabă pozitive decât negative”.