Educaţie
Inspecţii neanunţate la ore

Inspecţii neanunţate la ore

Cristina Zamfirescu, 16 Mai 2018

Ministrul educaţiei a declarat, recent, că veniturile nete ale profesorilor s-au dublat în ultimii ani, motiv pentru care ministerul de resort este acum în măsură să solicite o creştere a calităţii actului educaţional. În acest sens, ministrul a propus directorilor şi inspectorilor şcolari să participe la ore şi în afara inspecţiilor programate. În ceea ce priveşte salariile, pentru anul 2022, raportat la anul 2016, în învăţământul preuniversitar va fi o creştere cu 90% a venitului mediu net al cadrelor didactice, în timp ce în învăţământul universitar majorarea va fi de 82%.

Am subliniat că au crescut salariile, că au crescut veniturile cadrelor didactice. Acum suntem însă şi în măsură de a cere o creştere a calităţii actului educaţional. La întâlnirea cu directorii am subliniat acest aspect şi chiar m-am gândit să le spun şi soluţii pentru a ajunge să creştem calitatea prestaţiei la clasă a profesorilor. Dintre soluţii, chiar am solicitat tuturor directorilor, directorilor adjuncţi, inspectorilor, tuturor cadrelor care au atribuţii de control, să meargă la clasă inopinat, în afara inspecţiilor programate, să asiste la ore. Prezenţa oricăruia dintre ei la clasă nu va fi decât benefică şi pentru elevi şi pentru cadrul didactic, care se va strădui, cu siguranţă, mai mult şi, în final, şi pentru părinţi, care vor vedea că suntem implicaţi şi că urmărim ca profesorul să vină la ore şi să presteze cât mai bine în faţa elevilor”, a spus, într-o conferinţă de presă, la Deva, ministrul educaţiei, Valentin Popa, potrivit Agerpres.

În ceea ce priveşte salariile viitoare, ministrul educaţiei a subliniat că la o analiză comparativă a veniturilor preconizate în anul 2022, raportate la anul 2016, în învăţământul preuniversitar va fi o creştere cu 90% a venitului mediu net al cadrelor didactice, în timp ce în învăţământul universitar majorarea va fi de 82%.

Cu acelaşi prilej, ministrul a declarat că şi-ar dori ca numărul claselor din învăţământul profesional de tip dual să se dubleze în viitorul an şcolar, el apreciind că acest sistem de studiu vine atât în ajutorul tinerilor, cât şi în cel al angajatorilor.

„Din câte îmi amintesc eu avem ceva mai mult de 100 de clase în sistemul dual şi aş dori să avem în următorul (an şcolar - n.red.) cel puţin de două ori mai mult. (...) În momentul de faţă, sigur, încă se mai perfectează acorduri între unităţile şcolare şi angajatori. Cred că vor fi chiar mai mult de atât, sunt clase cu adevărat utile pentru mediul economic şi pentru tinerii noştri care vor învăţa o meserie şi vor avea şi un loc de muncă aproape garantat”, a spus Popa, la Deva.

El a precizat că nu poate exista o garanţie a faptului că viitorii absolvenţi de învăţământ dual îşi vor găsi, cu toţii, un loc de muncă, dar a menţionat că angajatorii vor avea la dispoziţie o resursă umană adaptată nevoilor pieţei muncii.

„Ne preocupă foarte mult să dezvoltăm învăţământul profesional tehnic şi, în special, învăţământul dual. Este prioritatea mandatului în sistemul preuniversitar - învăţământul dual, cel care este susţinut atât de stat, cât şi de companii, şi unde pregătim tinerii exact pentru ceea ce au nevoie întreprinderile şi companiile noastre”, a arătat ministrul.

Ministrul a mai spus că şi întreprinderile cu capital de stat vor trebui să-şi construiască bugetele pentru a putea susţine şi clase în sistem dual, în ideea de a-şi asigura viitorul personal calificat.
La sfârşitul săptămânii trecute, ministrul educaţiei s-a întâlnit, la Deva, cu directorii şcolilor din judeţul Hunedoara, cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar şi cu cei ai sindicatelor.


Galerie foto:

Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!