Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istoria creştinismului (MCL): Diaspora Bisericii Ortodoxe Române (VIII)

Istoria creştinismului (MCL): Diaspora Bisericii Ortodoxe Române (VIII)

Un articol de: Cezar ţăbârnă - 16 Decembrie 2008

După evenimentele din decembrie 1989, diaspora Bisericii Ortodoxe Române a cunoscut o dezvoltare fără precedent. Astfel, pe lângă arhiepiscopiile din străinătate, înfiinţate pentru românii ortodocşi, au apărut altele noi, iar altele au fost ridicate la rang de mitropolie. Între cele cinci dioceze ale Bisericii Ortodoxe Române din diaspora se numără Mitropolia Ortodoxă Română pentru Germania şi Europa Centrală. Un rol important în organizarea diasporei româneşti din această parte a Europei l-a avut Visarion Puiu, fostul Mitropolit al Bucovinei (1935-1940), iar între anii 1942-1944, Mitropolit al Transnistriei. El a reuşit în 1949 organizarea unei eparhii cu titlul de Episcopia Ortodoxă Română pentru Europa Occidentală, cu sediul la Paris. Biserica din Paris a devenit simbolul unei lupte curajoase de rezistenţă contra tendinţelor unor funcţionari din cadrul Ambasadei române de a se amesteca şi controla viaţa religioasă a comunităţii. De altfel, nu numai în Paris, ci şi în alte locuri, viaţa spirituală a parohiilor din diaspora a fost influenţată de opinii politice, care au condus uneori la decizii sau hotărâri necanonice. Astfel, au apărut luări de poziţie care n-aveau nimic comun cu Tradiţia bisericească şi nici nu puteau fi justificate sau puse de acord cu disciplina bisericească. Ca Arhiereu-Vicar al acestei eparhii a fost ales arhimandritul Teofil Ionescu, pe care mitropolitul Visarion l-a hirotonit episcop la 26 decembrie 1954, în Biserica rusă „Sfântul Nicolae“ din Versailles, împreună cu Arhiepiscopul Ioan de Bruxelles şi Nathanael al Cartaginei şi Tuneziei, membri ai Sinodului rus din exil. La scurt timp după hirotonie, printr-o delegaţie semnată de mitropolitul Visarion la 3 ianuarie 1955, arhiereul Teofil este împuternicit să viziteze şi să organizeze canonic comunităţile de români ortodocşi stabiliţi în Germania şi Austria. De asemenea, episcopul Teofil este autorizat de a călători în Statele Unite ale Americii şi în Canada, în scopul stabilirii liniştii în comunităţile româneşti şi organizării acestora din punct de vedere bisericesc.