Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Documentar Kimi Raikkonen, noul campion mondial în Formula 1

Kimi Raikkonen, noul campion mondial în Formula 1

Data: 23 Octombrie 2007

Finlandezul Kimi Raikkonen (foto) (Ferrari) a cucerit titlul de campion mondial al piloţilor în Formula 1-2007, în extremis, câştigând Marele Premiu al Braziliei, disputat pe circuitul Interlagos, de la Sao Paulo, victorie care, coroborată cu locul modest, 7, ocupat de liderul de până atunci al clasamentului, britanicul Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), i-a permis să ocupe în final locul 1, cu 110 puncte, urmat de Hamilton şi de Fernando Alonso (McLaren-Mercedes), ambii cu câte 109 puncte. Marele Premiu al Braziliei a prilejuit o operaţiune perfectă pentru Ferrari, care, pe lângă titlul la constructori, adjudecat încă din septembrie, s-a impus şi la piloţi. Dar a fost, mai ales, dovada unei ştiinţe perfecte a tacticii de cursă: încă din start, cu Felipe Massa în pole-position şi Raikkonen al treilea, „ferrariştii“ lui Jean Todt, marele maestru al combinaţiilor, au luat faţa în primele sute de metri, în urcare, în timp ce în spate, inamicii coechipieri Hamilton şi Alonso au dus o bătălie fratricidă, care avea să marcheze întreaga competiţie, chiar din întregul an. Astfel, Alonso, pe picior de plecare de la McLaren-Mercedes, l-a întrecut pe Hamilton, al doilea pe grilă, britanicul a forţat să spele afrontul, ieşind în decor şi pierzând 6 locuri. Acest lucru l-a obligat pe britanic să forţeze, dereglându-i monoplasul, cu mari probleme la cutia de viteze şi căderi în cursă, până la un meritoriu, totuşi, loc 7, care nu i-a fost de-ajuns decât să-l întreacă la general pe Alonso, după criteriul victoriilor. În schimb, în deplină armonie şi cu maşini mai performante, Massa şi Raikkonen au schimbat locurile după 50 de tururi, la a doua trecere pe la boxe, de-ajuns de clar şi de subtil, în acelaşi timp, pentru ca eventual comisarii să nu acuze o tactică de echipă nesportivă. Astfel, cu 20 de tururi înainte de final, Raikkonen a trecut în frunte, urmat de Massa şi Alonso, aceasta fiind şi ordinea podiumului la Sao Paulo, învingătorul, finlandezul Raikkonen, noul campion al lumii, fiind înregistrat pe 305,909 km în 1 oră 28:15, 270 min, cu o medie orară de 207,973 km. S-au mai clasat în puncte Felipe Massa (Brazilia/ Ferrari, locul 2), Fernando Alonso (Spania/ McLaren-Mercedes, locul 3), Nico Rosberg (Germania/ Williams, locul 4), Robert Kubica (Polonia/ BMW Sauber, locul 5), Nick Heidfeld (Germania/ BMW Sauber, locul 6), Lewis Hamilton (Marea Britanie/ McLaren-Mercedes, locul 7) şi Jarno Trulli (Italia/ Toyota, locul 8).

Iată clasamentele finale:

Clasamentul piloţilor:

1. Kimi Raikkonen (Finlanda) 110 p, 2. Lewis Hamilton (Anglia) 109p, 3. Fernando Alonso (Spania) 109p, 4. Felipe Masa (Brazilia) 94p, 5. Nick Heidfeld (Germania) 61p, 6. Robert Kubica (Polonia) 39p, 7. Heikki Kovalainen (Finlanda) 30p, 8. Giancarlo Fisichella (Italia) 21p, 9. Nico Rosberg (Germania) 20p, 10. David Coulthard (Marea Britanie) 14p, 11. Alexander Wurz (Austria) 13p, 12. Mark Webber (Australia) 10p, 13. Jarno Trulli (Italia) 8p, 14. Sebastian Vettel (Germania) 6p, 15. Jenson Button (Marea Britanie) 6p, 16. Ralf Schumacher (Germania) 5p, 17. Takuma Sato (Japonia) 4p, 18. Vitantonio Liuzzi (Italia) 3p, 19. Adrian Sutil (Germania) 1p.

Clasamentul constructorilor:

1. Ferrari 204p, 2. BMW Sauber 101p, 3. Renault 51p, 4. Williams 33p, 5. Red Bull 24p, 6. Toyota 13p, 7. Toro Rosso 8p, 8. Honda 6p, 9. Super Aguri 4p, 10. Spyker 1p.

Din ierarhia constructorilor a fost exclusă McLaren-Mercedes, acuzată şi dovedită de fapte de spionaj împotriva principalilor adversari, cei de la Ferrari. (D.T.)