Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Lecţii de protejare a imaginii online la Cluj

Lecţii de protejare a imaginii online la Cluj

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 22 Noiembrie 2017

Într-o lume în care gestionarea propriei imagini pune probleme adulţilor şi mai ales copiilor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj a iniţiat un proiect de conştientizare a pericolelor la care sunt expuşi elevii care postează pe reţelele de socializare imagini nepotrivite cu ei sau colegi de-ai lor. De aici se poate ajunge la hărţuire, agresiune, trafic de persoane, susţin specialiştii.

Un proiect care are ca scop ajutarea elevilor de a identifica pericolele pe care le implică expunerea necontrolată a unor imagini cu ei sau colegi de-ai lor, în contextul în care mediul virtual capătă o pondere din ce în ce mai mare în viaţa acestora, a fost lansat zilele trecute de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj. Ţinta proiectului o reprezintă elevii din clasele VI-XII, însă o parte din activităţi îi vor include şi pe copiii mai mici, de până la clasele a III-a. Consilierii şcolari, coordonatorii de proiecte şcolare şi părinţii clujeni vor fi, de asemenea, atraşi în proiect.

Intitulat „Dreptul meu la ima­gine”, proiectul adună expertiza mai multor parteneri, printre care Inspectoratul de Poliţie Judeţean, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane, Asociaţia Părinţi din România şi Baroul Cluj.

„Considerăm că atât copiii, cât şi părinţii, profesorii şi şcoala trebuie să ştie mult mai multe şi este nevoie de o formare a lor. (...) Cred că este foarte important ca abordarea subiectului să fie integrată şi pozitivă”, a declarat Valentin Cuibus, şeful ISJ Cluj.

Ideea proiectului, au explicat coordonatorii acestuia, a pornit de la constatarea că gestionarea propriei imagini le pune oamenilor şi mai ales copiilor mai multe provocări astăzi decât altădată şi că varietatea capcanelor este mult mai mare.

„În şcoală se fac programe de combatere a bullyingului, de combatere a violenţei, de prevenire a expunerii la traficul de persoane. Ceea ce ne propunem însă prin acest proiect este să pornim de la contextele în care elevii sunt puşi în relaţia de familie, la şcoală, pe reţelele de socializare, în relaţia de cuplu şi să abordăm, sub această cupolă a construirii imaginii, şi celelalte aspecte asupra cărora ne dorim să facem educaţie”, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Andreea Coroian-Goldiş, purtătorul de cuvânt al ISJ şi coordonator al proiectului.

Atât coordonatorul Centrului Regional Împotriva Traficului de Persoane Cluj, Augusta Bora, cât şi şeful Baroului Cluj, avocatul Mircea Pop, au afirmat că specialiştii vor apela la vasta cazuistică existentă în acest domeniu, care oferă exemple clare de pericole ce pot fi explicate elevilor pentru ca să înţeleagă cât mai exact la ce se expun. Ei au dat ca exemplu folosirea reţelelor de socializare ca mediu în care elevii pot începe o relaţie cu persoane necunoscute, care de multe ori îşi ascund identitatea sub una falsă.

Nu de puţine ori, au spus şi reprezentaţii Poliţiei, elevii nu realizează că oferind, pe reţelele de socializare, informaţii despre identitatea lor, chiar dacă parţial şi în conversaţii diferite, se expun unor pericole.

Ambasador al acestui proiect a fost ales Dragoş Pop, cunoscut actor de stand-up comedy de la Teatrul Naţional din Cluj, care va adăuga proiectului o abordare originală. În cadrul unor workshopuri, acesta le va oferi învăţătorilor şi diriginţilor o serie de exerciţii şi de jocuri de rol care vor avea ca scop recunoaşterea problemelor cu care se confruntă adeseori elevii, cum ar fi cea a bullyingului.

Vor fi organizate conferinţe de tip TedEx, în cadrul cărora studenţii sau elevii din clasele mai mari să ajute la transmiterea acestui tip de informaţie către clasele mai mici.

Proiectul prevede, într-o primă etapă, organizarea tuturor informaţiilor necesare sub forma unui ghid, precum şi folosirea şi prelucrarea unor chestionare care vor fi puse elevilor, ale căror rezultate vor fi analizate de echipa de coordonare.