Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Legea care interzice lovirea copiilor nu este cunoscută şi aplicată

Legea care interzice lovirea copiilor nu este cunoscută şi aplicată

Data: 20 Noiembrie 2008

▲ Potrivit unui studiu realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), în colaborare cu Banca Mondială şi Organizaţia „Salvaţi Copiii“, 84% dintre copii declară că sunt bătuţi de părinţi, iar aproape jumătate dintre părinţii chestionaţi spun că utilizează bătaia ca metodă de disciplinare a copilului ▲ „Avem nevoie de programe susţinute de educaţie, care să schimbe mentalitatea adulţilor, în sensul recunoaşterii copilului ca persoană cu drepturi depline“, a declarat preşedintele executiv al Organizaţiei „Salvaţi Copiii“, Gabriela Alexandrescu ▲

Deşi România este una dintre cele 16 ţări din lume care a interzis aplicarea pedepselor fizice asupra copiilor şi tratamentul umilitor, în urma unei propuneri lansate, în 2003, de Organizaţia „Salvaţi Copiii“ România, 84% dintre copii declară că sunt bătuţi de părinţi, iar 47% dintre părinţii chestionaţi spun că utilizează bătaia ca metodă de disciplinare a copilului. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), în colaborare cu Banca Mondială şi Organizaţia „Salvaţi Copiii“. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.566 de gospodării la nivel naţional şi un eşantion de 1.295 de copii, cu vârsta cuprinsă între 13 şi 14 ani.

„Chiar dacă avem o lege care interzice bătaia şi tratamentele umilitoare aplicate, ea nu este cunoscută şi aplicată. Trebuie dezvoltate campanii de informare şi programe de pregătire a părinţilor. Considerăm că, în următorii cinci ani, este nevoie de programe susţinute de educaţie, care să schimbe mentalitatea adulţilor, în sensul recunoaşterii copilului ca persoană cu drepturi depline“, a declarat preşedintele executiv al Organizaţiei „Salvaţi Copiii“, Gabriela Alexandrescu.

În 75% din unităţile de învăţământ se înregistrează fenomene de violenţă

Potrivit unui studiu privind violenţa în şcoli, realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi UNICEF pe un eşantion de 1.207 şcoli, în 75% din unităţile de învăţământ se înregistrează fenomene de violenţă, iar 48% dintre elevi afirmă că sunt pedepsiţi prin bătaie de către personalul din instituţii. La nivel global, un studiu al Naţiunilor Unite privind violenţa asupra copiilor arată că peste 40 de milioane de copii cu vârsta sub 15 ani sunt victime ale violenţei în fiecare an. Cu toate acestea, 97% dintre copii nu beneficiază de aceeaşi protecţie legală împotriva violenţei, ca şi adulţii. Potrivit aceluiaşi studiu, în cel puţin 77 de ţări, pedepsele fizice şi alte pedepse violente sunt acceptate ca măsuri disciplinare legale în instituţiile penale.

Campania „Violenţa naşte violenţă“

În domeniul prevenirii abuzului, Organizaţia „Salvaţi Copiii“ România derulează, încă din 2006, campania „Violenţa naşte violenţă“, în cadrul căreia, în perioada 17-21 noiembrie, este organizat la Bucureşti Cursul de formare continuă pe Disciplina Pozitivă. La acest curs participă 30 de consilieri şcolari din Bucureşti, care vor avea sarcina de a promova în rândul cadrelor didactice şi părinţilor metode de educare a copilului, fără utilizarea pedepselor fizice sau umilitoare.

Principalele teme abordate în cadrul cursurilor sunt: disciplina pozitivă: concept, valoare şi necesitate; formarea comportamentelor copiilor cu ajutorul disciplinei pozitive; etapele de dezvoltare ale copiilor: nevoile şi drepturile copilului; familia, universul primar al socializării copilului, copilul ca persoana: o noua abordare; sănătate mentală şi emoţională. În cadrul aceleiaşi campanii, la Piteşti se va desfăşura astăzi dezbaterea publică cu tema „Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor“, care îşi propune să analizeze formele de manifestare a violenţei faţă de copil, efectele pe care aceasta le are asupra creşterii şi dezvoltării sale, relaţiilor de familie şi performanţelor lui şcolare.