Lumina educaţiei

„Este foarte interesant să facem apel la sensul didactic al icoanelor”
17 Iunie 2017
Discipol apropiat al marelui profesor de iconografie Léonide Ouspensky și urmașul acestuia la catedră la Paris, dar și în New York, ca profesor vizitator la Institutul Saint...
EDITORIAL: A-ți asuma și a înțelege tradiția înseamnă a o pătrunde în duhul ei
17 Iunie 2017
Cine poate picta o icoană în contextul în care arta s-a democratizat, după cum susținea Mario Vargas Llosa în „Civilizația Spectacolului?” Acest subiect e, de fapt, o temă...
„Un canal de scurgere a harului...”
17 Iunie 2017
Biserica primară a ezitat un timp să zugrăvească icoana lui Hristos şi a sfinților Lui, pe de o parte, pentru că majoritatea creștinilor proveneau dintre iudei, care păstrau...
OPINII: A pricepe imaginea din biserică e un mod de a face cultură
17 Iunie 2017
În perioada veche, imediat după ce creștinismul a devenit religie oficială și mai târziu după Sinodul al VII-lea, când s-au stabilit bine lucrurile despre icoane, mai ales că...
„Când pictez o icoană, o fac cu gândul că ea este pentru Dumnezeu”
17 Iunie 2017
Atât într-un tablou, cât și într-o icoană pot fi identificate elemente ce fac apel la acea „dragoste pentru frumos”. Asemănătoare uneori prin tehnica de realizare, tabloul și...
„Olimpiada a devenit un mod plăcut de a-mi dezvolta gândirea critică”
20 Mai 2017
Trăim într-o societate în care competiția este nu doar un indicator al performanței, ci chiar un modus vivendi. Este firesc ca nici educația să nu facă excepție de la...
EDITORIAL: Elevul la ora performanței
20 Mai 2017
În ultimul timp constatăm că se vorbește cu apăsare despre performanță în educație. Cele mai bune școli, mai bine zis cele mai cotate, indică rate de promovare a...
Turnul înclinat al învățământului românesc
20 Mai 2017
Din anul 2000, România participă la programul internațional PISA (Program for International Student Assessment – Programul pentru evaluarea internațională a elevilor),...
OPINII: Exigențe ale educației în perioada patristică
20 Mai 2017
În contextul discuțiilor actuale despre nevoile copiilor și tinerilor și ale sistemului de educație, o privire spre...
Presiunea educațională pusă de părinți pe copii
20 Mai 2017
„Avem de luat o decizie foarte importantă. Mă stresează foarte tare. E atât de important ce rezultate o să aibă la învățătură? Cum să știu dacă e decizia potrivită pentru...
„Tânărul care dorește să studieze în altă țară trebuie să-i cunoască istoria, tradițiile și cultura”
22 Aprilie 2017
Studiile în străinătate pot deschide oportunități la care nu te‑ai fi gândit vreodată, având o dimensiune formatoare. Întâlnirea cu alte culturi și mentalități este...
Editorial: Sunt un om care a învățat toată viața
22 Aprilie 2017
Provin dintr-o familie cu tradiție universitară. Tatăl meu a fost prorector al Universității Politehnica din București. Toată viața am învățat. Am început la șase ani și...
„Această experiență m-a ajutat să îmi deschid orizontul și să gândesc în perspective mai înalte”
22 Aprilie 2017
Mărturiile studenților care și-au făcut studiile în străi­nătate sunt nu doar autentice, ci au și un caracter misionar. Din cele selectate se desprinde o simplă idee:...
Editorial: Erasmus, drumul formator spre o educație europeană
22 Aprilie 2017
Uniunea Europeană este spațiul de 4 milioane de kilometri pătrați unde ne putem bucura de o diversitate unică de cultură, idei și tradiții. Bucurându‑se de o perioadă de...
Corpul European de Solidaritate – voluntariat pentru câștigarea experienței profesionale în Uniunea Europeană
22 Aprilie 2017
Propus de președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, în discursul privind starea Uniunii din septembrie 2016, Corpul European de Solidaritate este, de fapt, o nouă...

Arhivă ediții

Contactează-ne!