Theologica
Maica Domnului este icoana Bisericii

Maica Domnului este icoana Bisericii

Pr. Ciprian Florin Apetrei, 21 Noiembrie 2018

Astăzi sărbătorim aducerea Sfintei Fecioare Maria la Templul din Ierusalim. Aici a crescut și s-a format Sfânta Fecioară Maria, din care Mântuitorul lumii a luat trup omenesc. La Templul din Ierusalim s-a pregătit pentru acest mare act al mântuirii neamului omenesc, ce urma să se împlinească. Născătoarea de Dumnezeu și-a dăltuit personalitatea prin trudă, prin lucrul cu mâna, cum era obiceiul, rugăciune, meditație, citirea și ascultarea cuvântului lui Dumnezeu, dobândind și înmulțind toate darurile binecuvântate ale Duhului Sfânt, pentru sine și pentru oameni. Aici, Preasfânta Fecioară slăvea pe Dumnezeu, devenind ea însăși „biserică slăvită și rai cuvântător”, templu al Duhului Sfânt, cu adevărat plină de har. Adusă în acest loc sfânt al poporului lui Israel de părinţii săi, Sfinţii Ioachim şi Ana, Sfânta Fecioară Maria se pregătea pentru o cu totul altă viaţă, dar planul ei personal a fost schimbat radical.

Cea care renunţase la maternitate a fost chemată la o maternitate sfântă. De aceea, în faţa încercărilor credinţei, Maica Domnului este un model pentru noi. Ea este modelul sublim de credinţă.

Părintele profesor Alexander Schmemann o consideră pe Maica Domnului „chipul întregii umanităţi şi al ascultării desăvârşite faţă de voia lui Dumnezeu, iar Sfânta Fecioară Maria reprezintă centrul viziunii Bisericii asupra lumii, omului şi a vieţii, fără de care nu este posibilă pătrunderea în taina adevăratei comuniuni a omului cu Dumnezeu. În experienţa unică a Mariei, libertatea devine însuşi conţinutul supunerii, una împlinindu-se veşnic prin cealaltă ca viaţă, bucurie, cunoaştere şi plinătate”.

Conform Tradiţiei ortodoxe, Sfânta Fecioară Maria este icoana Bisericii, adică a întregii speranţe de pocăinţă şi mântuire a omenirii. Ortodoxia vede în Maica Domnului imaginea desăvârşită a întregii vieţi spirituale a umanităţii, chipul deplin al experienţei creştine pe care ea îl trăieşte într-un mod de neatins, dar care se poate repeta totuşi în fiecare dintre noi. Ea este modelul desăvârșit de trăire creștină, curată, sfântă și plină de roadele Duhului Sfânt.


Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!