Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Municipiul Alba Iulia, promovat internațional de Academia Română

Municipiul Alba Iulia, promovat internațional de Academia Română

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 12 August 2017

Oferta turistică a municipiului Alba Iulia este promovată prin proiectul internaţional  Divertimento, în care alături de „Oraşul Marii Uniri” au fost incluse destinaţii ca Rhodos (Grecia), Lagopesole (Italia), Mazaricos (Spania), Race-Fram (Slovenia), Varna (Bulgaria) şi Trabzon (Turcia).

România este reprezentată în acest proiect, lansat în 2016 la Bruxelles şi finanţat din fonduri europene, de către Institutul de Economie Naţională al Academiei Române, care a organizat, la Alba Iulia, conferinţa internaţională „Înţelegerea patrimoniului turistic: noi abordări pentru stakeholderi, producători şi consumatori”.

Institutul de Economie Naţională al Academiei Române a elaborat un proiect pilot pentru România, cu titlul „Decizia Naţiunii: Alba Iulia, 1 Decembrie 1918”, care cuprinde 10 destinaţii culturale din Alba Iulia, conform Agerpres.
Proiectul pilot din România este integrat în reţeaua internaţională Studii Pilot Naţionale, realizată de partenerii din Grecia, Italia, Spania, Slovenia, România, Bulgaria şi Turcia, fiecare destinaţie, prin patrimoniul său cultural, fiind integrată într-o reţea complexă, conform Agerpres.

„Activităţile dezvoltate de proiect sunt metode neconvenţionale de promovare a turismului. În cadrul proiectului se dezvoltă o colecţie de jocuri interactive, care vizează atât copiii, cât şi adulţii. Acestea au rolul de a oferi indicii despre obiectivele din oraş care merită vizitate, despre maniera de relaţionare şi ghidare a turiştilor în zonele incluse în traseu, despre promovarea ideii de turism responsabil şi maniera de a atrage atenţia vizitatorilor asupra diversităţii culturale a zonei, oferirea de experienţe, lecţii şi studii de caz din istoriei României”, conform Institutului de Economie Naţională al Academiei Române, citat de Agerpres.

Institutul de Economie Naţională a dezvoltat şi un joc de patrimoniu, cu titlul „Între istorie şi prezent - o zi în cetate”, menit să pună în evidenţă mituri şi adevăruri despre istoria unificării Principatelor Române. Jocul urmează un traseu în timp, creat în proiectul pilot „Decizia Naţiunii: Alba Iulia, 1 Decembrie 1918” şi foloseşte informaţii suport din capitolul pentru România Divertimento iBook.

Conferinţa a fost organizată la Alba Iulia în cadrul Proiectului internaţional „Divertimento” - „Diversificarea ofertelor turistice cu destinaţie în arii periferice, prin utilizarea produselor şi serviciile bazate pe patrimoniu şi reunirea capacităţilor stakeholderilor, în scopul internaţionalizării activităţii microîntreprinderilor locale”.

Acesta are ca scop îmbunătăţirea competenţelor profesionale, colaborarea stakeholderilor, internaţionalizarea microîntreprinderilor care operează local, precum şi atingerea excelenţei şi stimularea practicării ei în piaţa globală. Proiectul vizează stimularea competitivităţii în Zona de Proiect, printr-o mai mare penetrare a tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor în IMM-uri.

DIVERTIMENTO vizează combaterea fragmentării stakeholderilor şi detectează potenţialul cultural neexploatat în destinaţiile periferice, prin unificarea forţelor şi înlocuirea deprinderilor şi mentalităţilor învechite cu o nouă viziune a dezvoltării. În strânsă legătură cu punctele de consum turistic la nivel local, produsul oferă experienţe multiculturale autentice, alături de serviciile turistice necesare, accesibile în timp real, cum ar fi cazare, facilităţi, transport, catering, suveniruri şi produse tradiţionale expuse în aer liber sau în interior, precum şi activităţi artistice.

Rezultatele proiectului creează o oportunitate fără precedent de a stopa cercul vicios de generare şi distribuire a produselor şi serviciilor de turism de calitate scăzută la un preţ mic, se mai arată în comunicatul citat de Agerpres.