Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Obiective turistice şi produse din județul Cluj, promovate în străinătate

Obiective turistice şi produse din județul Cluj, promovate în străinătate

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 31 Ianuarie 2019

Consiliul Județean Cluj a participat, în perioada 23-27 ianuarie, la cea de-a 39-a ediție a manifestării expoziționale Târgul de Turism Internațional FITUR de la Madrid. Printre obiectivele turistice promovate s-au aflat biserici şi mănăstiri, între care Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului“ din Nicula. De asemenea, produse alimentare tradiţionale au fost promovate la Berlin.

Târgul de Turism In­ternațional FITUR de la Madrid este unul dintre cele mai importante evenimente de la nivel mondial, de tip mixt, business to business, adresat și publicului larg, cu cei mai mulți vizitatori din lume.

Delegația clujeană, formată din angajați ai Centrului Na­țional de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) din cadrul Consiliului Județean, a participat în cadrul acestui eveniment, unde a făcut cunoscut patrimoniul și oferta de servicii turistice ale județului Cluj, alături de alți 886 de participanți și 10.487 de expozanți și pro­fesioniști din domeniu.

Participanții au reprezentat sectoare turistice diverse, precum companii aeriene, hoteliere și ale vaselor de croazieră, reprezentanți din domeniul cultural, culinar și de business. Pe întreaga durată a FITUR Madrid au avut loc evenimente culturale, muzicale și gastronomice, care s-au bucurat de succes în rândul vizitatorilor și al participanților, conform Consiliului Judeţean Cluj.

Oferta turistică a județului Cluj a fost promovată prin intermediul unei game variate de materiale cu rol în evidențierea turismului cultural, balnear, ecumenic, de agrement și de weekend.

Vizitatorii standului au solicitat cu precădere informații privitoare la posibilitățile de realizare a unor circuite turistice în Transilvania și de vizitare a unor destinații specifice din regiune, legăturile de transport între acestea și punctarea unor atracții naturale și obiective istorico-culturale. Scopul l-a reprezentat intenția includerii acestora în cadrul unor vacanțe de câteva zile sau a unui sejur de familie, publicul spaniol arătându-se extrem de interesat de Cluj și de România, ca destinație turistică.

Cele cinci zile ale evenimentului au fost dedicate atât interacţiunii directe cu numeroşii vizitatori prezenţi la stand cât şi discuţiilor cu reprezentanți ai diverselor agenţii de turism. Acestora le-au fost oferite materiale de promovare a celor mai reprezentative obiective şi atracţii turistice ale judeţului Cluj, precum Salina Turda, Stațiunea Muntele Băișorii, Lacul Beliș-Fântânele, Cheile Turzii, Cascada „Vălul Miresei”, Castelul Banffy de la Bonţida, Muzeul Memorial „Octavian Goga” de la Ciucea, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului“ din Nicula etc. Această acţiune a fost realizată prin oferirea de materiale de promovare turistică, constând în albume, broşuri, pliante, flyere, autocolante, prezentări multimedia, materiale promoționale etc. Totodată, au fost puse la dispoziția vizitatorilor materiale referitoare la opțiunile de cazare disponibile, precum și cu privire la atracțiile turistice atât din municipiul Cluj-Napoca, cât și din județ, grupate pe categorii tematice: Muzee, Atracții naturale, Drumul Sării, Biserici și Mănăstiri, Palate și Castele, Circuite de o zi cu plecare din municipiul Cluj-Napoca, după cum a transmis Consiliul Judeţean Cluj.

Târg al produselor alimentare la Berlin

Asociația „Produs de Cluj”, entitate care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, a participat la cea de-a 84-a ediție a Expoziției Interna­ționale Săptămâna Verde, Grüne Woche, de la Berlin, cu cinci producători clujeni care s-au numărat printre cei 1750 de expozanți proveniți din 61 de țări. De­legația clujeană a participat pentru a patra oară la acest important eveniment dedicat celor care activează în domeniul agriculturii şi industriei alimentare. Asociaţia „Produs de Cluj” a fost prezentă la Berlin cu produse apicole şi de patiserie, lavandă şi vinuri.

Alături de producători a fost prezent şi Ansamblul Folcloric Studenţesc „Mugurelul” al Universităţii „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, care, la propunerea asociaţiei clujene, a fost ales de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să susţină un program artistic la standul naţional al României. Expoziţia Internaţională Săptămâna Verde - Grüne Woche de la Berlin a fost organizată pentru prima dată în 1926, iar la ediţia din acest an a avut loc şi a 11-a ediţie a Forumului Global pentru Alimentaţie, eveniment la care au participat 85 de miniștri ai agriculturii. Conform estimărilor, și la această ediţie au fost peste 400.000 de vizitatori, un sfert dintre aceștia reprezentând sectorul comercial, conform Consiliului Judeţean Cluj.