Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Parteneriat pentru combaterea violenţei în şcoli şi în familie

Parteneriat pentru combaterea violenţei în şcoli şi în familie

Un articol de: Oana Nistor - 14 Decembrie 2016

Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES) şi Consiliul Naţional al Elevilor au semnat un parteneriat de colaborare privind combaterea violenţei în şcoli şi în familie. Parteneriatul a fost semnat având în vedere Convenţia Consiliului Europei pentru prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor şi a violenţei de gen (Convenţia de la Istanbul), ratificată anul acesta de România, şi în contextul în care, în anul şcolar 2014-2015, Ministerul Educaţiei a raportat un număr de 18.798 de cazuri de violenţă în şcoli, unele dintre acestea fiind asociate cu discriminarea, inclusiv pe criteriul de sex, se arată într-un comunicat citat de Agerpres. Iniţiatorii susţin integrarea unor principii în procesul educaţional şi în toate materialele didactice, precum egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi, nediscriminarea pe criteriul de sex în ceea ce privește accesul la educaţie, promovarea unor relaţii interpersonale nonviolente între elevi, dar şi între elevi şi profesori. „Parteneriatul presupune şi organizarea unor evenimente comune pentru susţinerea participării echilibrate din perspectivă de gen la deciziile care privesc în mod direct copiii, precum şi consultarea periodică a elevilor”, mai precizează sursa citată.