Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 07 Decembrie 2007

57% dintre europeni sunt conectaţi la internet

Europenii nu se mai pot dispensa de internet: 57% din ei sunt în prezent conectaţi la reţea, în timp ce televiziunea a trecut pe locul al doilea în rândul tinerilor, potrivit unui studiu realizat în zece ţări europene, dat publicităţii miercuri seara, relatează, din Paris, AFP. Peste 7.000 de persoane au fost chestionate în cadrul sondajului întreprins de EIAA (European Interactive Advertising Association) Mediascope Europe. Sondajul vizează cuantificarea timpului pe care europenii îl consacră mass-media şi evaluarea utilizării internetului de către ei.

Circa 169 milioane de internauţi au acces periodic la internet, respectiv 57% din populaţia a 10 ţări europene (Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Danemarca, Suedia şi Norvegia), unde a fost realizat sondajul. În ceea ce priveşte timpul petrecut navigând pe internet, italienii sunt pe locul întâi, cu 13,6 ore, suedezii pe locul al doilea, cu 13 ore, şi francezii pe locul al treilea, cu 12,7 ore. Media europeană este de 11,9 ore, Olanda figurând pe ultimul loc. La categoria de vârstă 16-24 de ani, televiziunea trece pe locul al doilea, după Internet: 82% navighează în reţea, 77% privesc la televizor, respectiv o creştere cu 5% pe an. Din 2006, numărul utilizatorilor în vârstă de peste 55 de ani a crescut cu 12% la categoria femei, respectiv o creştere cu 8%. O majoritate covârşitoare de internauţi europeni - 83% - afirmă că nu se pot lipsi de cel puţin o activitate online. Pentru 32% este vorba de mesageria electronică.

Energia nucleară este prioritară în următorii cinci ani

Energia nucleară şi cea din resurse regenerabile sunt principalele priorităţi pentru dezvoltarea companiilor energetice în următorii cinci ani, potrivit unui studiu PriceWaterhouseCoopers (PwC), realizat pe baza unui sondaj ce a cuprins peste 100 de companii din întreaga lume. Studiul concluzionează, de asemenea, că, în ceea ce priveşte evoluţia sectorului în următorii zece ani, generarea şi furnizarea de energie eoliană, nucleară şi pe bază de gaze naturale sunt domeniile în care se aşteaptă cea mai mare dezvoltare tehnologică. De de altă parte, principala motivaţie pentru care marile companii energetice recurg la achiziţii este succesul economiilor în dezvoltare, atragerea de profesionişti pentru know-how şi creşterea bazei de clienţi. Alt aspect al studiului este acela că schimbările climatice au intrat în agenda companiilor şi că, pentru prima dată în nouă ani de când PwC realizează acest studiu, sustenabilitatea a devenit principala prioritate pentru conducerea companiilor. Majoritatea companiilor consultate estimează că energia eoliană şi nucleară va reprezenta o parte în creştere a producţiei de energie pe pieţele electrice până în 2012. 48% dintre repondenţi optează pentru energia eoliană şi 45% pentru cea nucleară.