Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 11 Septembrie 2007

Primii 7 km de pe Bucureşti-Braşov vor fi gata în 2007

„Procedurile de expropriere sunt corelate cu cele de execuţie a secţiunii Bucureşti-Ploieşti de pe autostrada Bucureşti-Braşov. Estimăm că până la finele anului 2009 să fie finalizate tronsoanele care fac legătura între centurile Bucureşti şi Ploieşti Vest. Mai mult, până la sfârşitul acestui an, în zona Bărcăneşti, se vor finaliza şapte km, însă fără stratul de uzură“, a declarat directorul Companiei de Drumuri, Mihai Grecu. Acesta a explicat că pentru tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei nu vor fi finalizate exproprierile decât în primul trimestru al anului viitor. „În aceasta situaţie ne vom concentra pe partea de nord, mai exact pe secţiunea care leagă centura de Moara Vlăsiei şi de aici să poată să se meargă spre Ploieşti“, a adaugat directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. În ceea ce priveşte sursele de finanţare, Grecu a precizat că există finanţare, pentru 2007, asigurată din Fondul Naţional de Dezvoltare pentru plata constructorilor, a consultanţilor şi a despăgubirilor.

Anchetă în cazul pestei porcine din Timiş

Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară (ANSVSA) a demarat, ieri, ancheta administrativă şi epidemilogică în cazul focarelor de pestă porcină clasică din judeţul Timiş, a anunţat, ieri, preşedintele ANSVSA, Radu Roatiş. „Un număr de 12 specialişti veterinari au la dispoziţie o săptămână să finalizeze această anchetă pentru a şti exact cauzele izbucnirii focarelor de pestă porcină în cele trei ferme de creştere a porcilor deţinute de compania Smithfield în judeţul Timiş“, a precizat Roatiş. El a spus că specialiştii veterinari vor controla activitatea fermelor Smithfield din Timiş din 2005 până în prezent, pentru a descoperi cauza apariţiei pestei porcine în cele trei ferme. Toţi porcii din cele trei ferme ale concernului american Smithfield din judeţul Timiş, peste 50.000 de capete, au fost sacrificaţi şi incineraţi, în urma depistării unor focare de pestă porcină clasică (PPC) în aceste ferme, au anunţat, vineri, reprezentanţii companiei Smithfield România SRL.

Primarul din Buhuşi a cerut demolarea fabricii de stofe

Primarul oraşului Buhuşi, Ionel Turcea, a cerut demolarea a 18 din cele 19 clădiri ale fostei fabrici de postav şi stofe, aflată acum în proprietatea Consiliului Local şi concesionată firmei ARRES din Oneşti. Aleşii locali au aprobat cererea în unanimitate, girând prin votul lor o gaură anuală în bugetul local de 60.000 lei. Două societăţi s-au bătut mai bine de un an pe cadavrul a ceea ce a fost odată emblema economică a oraşului Buhuşi: fabrica de stofe. Miza a fost una uriaşă: aproximativ 12 hectare de teren cu toate utilităţile unei zone industriale, aproape două hectare de hale industriale şi 5.000 de metri pătraţi de platforme betonate. Iniţial, în 2005, se vorbea despre înfiinţarea unui parc industrial în incinta fostei fabrici, pentru care s-a făcut licitaţie, iar câştigătoare a fost desemnată firma ARRES din Oneşti. Pe lângă cele 12 hectare de teren, firma oneşteană şi-a adjudecat şi zece magazii, opt barăci metalice, un şopron-chimicale, o clădire staţie-pilot şi atelierul mecanic.