Ziarul Lumina Regionale Transilvania Pelerini medieșeni la chilia părintelui Arsenie Boca din Munții Făgăraș

Pelerini medieșeni la chilia părintelui Arsenie Boca din Munții Făgăraș

Galerie foto (7) Galerie foto (7) Transilvania
Un articol de: Ștefan Mărculeţ - 09 August 2017

Un grup de 36 de tineri de la Biserica „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Mediaș, județul Sibiu, a participat la un pelerinaj la chilia părintelui Arsenie Boca din Munții Făgăraș. Pelerinii au vizitat Mănăstirea „Brâncoveanu” de la Sâmbăta de Sus, unde au primit binecuvântare arhierească.

Toți cei 36 de tineri pelerini au participat, de dimineață, la Sfânta Liturghie oficiată la Biserica „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Mediaș, după care au plecat spre Sâmbăta de Sus, județul Brașov.

„Încărcați duhovnicește, ne-am urcat în mașini și am plecat spre Sfânta Mănăstire «Brâncoveanu» de la Sâmbăta de Sus, primul nostru popas. Ajunși acolo, ne-am închinat și am cântat câteva cântări în cinstea Maicii Domnului. Ne-am întâlnit cu Preasfințitul Ilarion, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, care cu dragoste deosebită ne-a dat tuturor binecuvântarea arhierească și am plecat spre «creierii munților» cu și mai multă încredere. Ne-am îndreptat pașii spre Valea Sâmbetei care este de o frumusețe desprinsă, parcă, dintr-o lume de poveste, unde rămâi mut de admirație. Mare parte din traseu l-am parcurs paralel cu râul, traversându-l de câteva ori pe podețe și bușteni, oprindu-ne din când în când, cum ne-a și îndemnat Sfântul Ardealului: «Să admiri firul de iarbă, să vezi floarea, să-i simți parfumul, să asculți foșnetul frunzelor, ciripitul păsărilor și acolo, acolo în liniștea aceea mută, să te găsești tu pe tine din nou și vei deveni ceea ce ai fost cândva iară». Pe parcursul celor trei ore de drum bucuria noastră a fost nemarginită: am cântat, am povestit și ne-am bucurat unii de ceilalți”, ne-a spus părintele Flaviu-Gabriel Fleșer de la Biserica „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Mediaș.
Următorul popas al tinerilor pelerini din Mediaș a fost cabana din Valea Sâmbetei, unde s-a organizat un picnic, iar participanții la pelerinaj au admirat peisajul oferit de Creasta Făgărașului. Nu a lipsit voia bună, iar tinerii s-au înviorat cu apă rece de la izvorul din preajmă, primind astfel „botezul muntelui”.

Urcarea spre chilie a fost una foarte anevoioasă și a fost cea mai solicitantă porțiune a pelerinajului, din punct de vedere fizic.

„Pe o potecă îngustă și pe alocuri destul de abruptă, în care prăpastia te însoțește când pe o parte când pe alta, am urcat cu rugăciunea inimii și cu nădejde spre grota părintelui Arsenie, dăltuită în stânca sălbatică a muntelui. Așteptând ca fiecare să intre și să se închine, s-a așternut peste întregul grup un moment de liniște și reculegere, în care I-am mulțumit lui Dumnezeu pentru această experiență minunată din care am învățat un lucru mare: să fim uniți! Amintirea efortului depus nu mai există, totul transformându-se într-o imensă bucurie. La întoarcere ne-am mai bucurat de un moment haios: cine stă mai mult cu picioarele în râul rece ca gheața, cu speranța că toate supărările și necazurile «se duc pe apa sâmbetei». Am încheiat această drumeție, grăbindu-ne să ajungem la bisericuța noastră din cimitir, pentru a participa la Paraclis și rugăciune până la praznicul Adormirii Maicii Domnului”, ne-a mai spus părintele Fleșer.