Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Premieră în România: Aeroportul din Bacău a fost concesionat Companiei „Blue Air“

Premieră în România: Aeroportul din Bacău a fost concesionat Companiei „Blue Air“

Data: 02 Feb 2009

▲ În următorii 35 de ani, Aeroportul „George Enescu“ va fi administrat de Compania aeriană „Blue Air“ ▲ Noul proprietar s-a angajat să deruleze, în următoarele 24 de luni, un amplu program de modernizare, care va ridica aeroportul din Bacău la standardele europene de confort pentru pasageri şi siguranţă în operarea avioanelor ▲

Membrii Consiliului Judeţean Bacău au validat, în unanimitate, contractul de concesionare a Aeroportului „George Enescu“, ce va administrat, timp de 35 de ani, de către Compania de aviaţie „Blue Air“. Documentul impune concesionarului o infuzie de capital de cel puţin 42 de milioane de euro în construirea, pe parcursul următoarelor 24 de luni, a unui nou terminal, modernizarea pistei de aterizare-decolare, consolidarea a două căi de rulare existente şi realizarea alteia noi. De asemenea, compania aeriană se obligă să construiască o nouă platformă, trei drumuri interne, balizaj de ultimă generaţie, facilităţi cargo şi să doteze aeroportul cu noi echipamente pentru controlul traficului aerian. „Am plecat de la principiul că, în timp ce un kilometru de autostradă nu aduce mari beneficii, un kilometru de pistă a aeroportului deschide Bacăul către lume“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, Dragoş Benea.

Cea mai eficientă şi rapidă modalitate de modernizare

Licitaţia de concesionare, la care s-au înscris şase firme din România, Italia şi Austria, a fost câştigată, în iunie 2008, de Compania „Blue Air“. Aprobarea documentelor în cadrul forului judeţean, proprietar al aeroportului băcăuan din 1997, a întârziat atât din cauza alegerilor locale desfăşurate anul trecut, cât şi din cauza disputelor politice din interiorul CJ, în lunile care au urmat. Concesionarea a fost gândită de către un consorţiu format din firma internaţională de consultanţă „Deloitte“, firma românească specializată în proiectări din domeniul aviaţiei „Iptana“ şi firma de avocatură „Boştină şi asociaţii“, care le-a prezentat consilierilor judeţeni băcăuani un proiect apreciat drept „cea mai eficientă şi rapidă“ modalitate de modernizare şi dezvoltare a Aeroportului „George Enescu“. Modernizarea aeroportului prin concesionare a fost aprobată deoarece Consiliul Judeţean nu avea resursele financiare pentru a aduce respectivul obiectiv la standardele europene de confort pentru pasageri şi siguranţă în operarea avioanelor.

Aeroport internaţional, doar pe hârtie

Aeroportul din Bacău a fost declarat, în 1975, prin decret prezidenţial, aeroport internaţional, deşi niciodată nu a îndeplinit condiţiile cerute de un asemenea statut. În 1992, reprezentanţii Companiei chineze „Marele zid“ au venit la Bacău pentru a studia posibilitatea modernizării aeroportului şi crearea, în preajma acestuia, a unei „zone de comerţ liber“. Dialogul cu autorităţile judeţene a eşuat însă, la fel ca şi negocierile care au urmat între anii 1993-1996, cu investitori din Austria, Italia, Marea Britanie sau SUA, din cauza faptului că aeroportul băcăuan se afla în proprietatea statului, iar potenţialii investitori doreau o colaborare directă cu un proprietar local. Din 1997 se oficializează, prin hotărâre de guvern, trecerea aeroportului în administrarea Consiliului Judeţean, instituţie care a încercat apoi să demareze un amplu proiect de modernizare. „Nu am reuşit să obţinem fonduri nici de la Guvernul Năstase, nici de la Guvernul Tăriceanu, în ciuda numeroaselor intervenţii şi proiecte concrete propuse“, spune Dragoş Benea. Aşa încât, precizează preşedintele Consiliului Judeţean, s-a luat decizia, „istorică pentru România“, de a concesiona aeroportul, „în ciuda tuturor piedicilor legale, politice sau izvorâte din diverse interese“.

250 de mii de călători anual

Aeroportul internaţional din Bacău, destinat atât traficului civil de călători ori marfă, cât şi celui militar, are, în prezent, o pistă a cărei lungime ar permite accesul oricărei aeronave construite în lume. Specialiştii spun însă că pista de aterizare cunoaşte un avansat grad de degradare, ce impune reabilitarea sa urgentă. Din acest motiv, în luna martie a anului trecut, după ruperea trenului de rulare la aterizarea unei aeronave, activitatea aeroportuară a fost restricţionată. Autorităţile judeţene consideră că este nevoie de creşterea capacităţii şi de modernizarea terminalului pentru călători, deoarece numărul pasagerilor care accesează serviciile aeroportului băcăuan s-a dublat de la an la an. În momentul de faţă, oferta tour-operatorilor aerieni pentru 2009 este de peste 250 de mii de călători, iar numărul firmelor din domeniul aviaţiei care operează pe aeroportul băcăuan s-a triplat faţă de 2005.