Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Principala sursă de poluare a Dunării sunt navele

Principala sursă de poluare a Dunării sunt navele

Data: 02 Iulie 2008

▲ Navele care urcă pe Dunăre, spre porturile Galaţi şi Brăila, preferă să deverseze apele reziduale în fluviu, pentru a nu fi obligate să plătească serviciile administraţiilor portuare unde acostează, susţin reprezentanţii Gărzii de Mediu ▲ Şeful Gărzii de Mediu a Rezervaţiei Delta Dunării a precizat că ultima poluare de mare amploare a Dunării a fost semnalată în luna aprilie, însă nici în prezent nu se cunoaşte sursa acesteia ▲

Navele care urcă pe Dunăre, spre porturile Galaţi şi Brăila, preferă să deverseze apele reziduale în fluviu, pentru a nu fi obligate să plătească serviciile administraţiilor portuare unde acostează. Comisarul-şef al Gărzii de Mediu a Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD), Ion Drugan, a declarat că astfel de practici sunt folosite în special de navele care vin din „zona arabă“. „Se întâmplă, în general noaptea, ca navele care vin din zona arabă şi nu dispun de sisteme proprii de colectare a deşeurilor, şi care au avut probleme în alte porturi, să golească santina în Dunăre, în apropiere de Tulcea. Astfel, în porturile în care acostează, navele nu mai au probleme“, a afirmat comisarul-şef Ion Drugan. Şeful ARBDD a precizat că ultima poluare de mare amploare a Dunării a fost semnalată în acest an, în aprilie, de Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră, însă nici în prezent nu se cunoaşte sursa acesteia. „În aprilie, am avut pe Dunăre irizaţii de hidrocarburi pe o lungime de 20 de kilometri, dar nici acum nu ştim ce navă se face vinovată de acest eveniment“, a menţionat Ion Drugan.

O altă problemă în ceea ce priveşte poluarea apelor Dunării constă în faptul că pensiunile din Deltă nu deţin staţii de epurare a apelor menajere, conform autorizaţiei de mediu pe care au primit-o din partea ARBDD. „De altfel, potrivit acestuia, nici pontoanele-dormitor cu care se plimbă turiştii în Deltă nu au sisteme de colectare a apelor uzate, astfel că reziduurile sunt deversate direct în Dunăre“, a subliniat comisarul-şef Ion Drugan. În plus, conform informaţiilor furnizate de Căpitănia Portului Tulcea, în nici unul din porturile din judeţul Tulcea nu există sisteme de preluare a apelor uzate de la nave. Potrivit unui raport al ARBDD, concentraţia de hidrocarburi şi reziduuri petroliere în apele Dunării pe raza judeţului Tulcea a crescut, în perioada 2004-2005, cu aproape 100% faţă de cea înregistrată în anii anteriori, ca urmare a creşterii traficului naval în Deltă. Membrii asociaţiei operatorilor portuari şi fluviali din Tulcea au reclamat, în repetate rânduri, faptul că navele care acostează în port nu beneficiază de servicii de preluare a reziduurilor.