Proiectul Palas Iaşi, premiat la Cannes

16 Noiembrie 2007

▲ Proiectul Palas, desfăşurat în Iaşi de omul de afaceri Iulian Dascălu, a primit marele premiu la cel mai mare târg de retail din Europa, care are loc zilele acestea la Cannes ▲ Palas Iaşi este cea mai mare investiţie privată din zona Moldovei, suma finală care va fi cheltuită pentru implementarea proiectului fiind de peste 200 de milioane de euro ▲ Proiectul Palas este rezultatul asocierii dintre Consiliul Local Iaşi şi compania Iulius Group ▲

Proiectul Palas Iaşi, dezvoltat de Iulius Management Center, a fost desemnat cel mai bun proiect de retail de mari dimensiuni (peste 20.000 mp) din 2007 la MAPIC, cel mai mare târg de retail din Europa aflat, în prezent, în desfăşurare la Cannes, se arată într-un comunicat al dezvoltatorului Iulius Group.

Palas Iaşi a avut, în total, trei nominalizări: pentru cel mai bun proiect de mari dimensiuni (peste 20.000 mp), pentru cel mai bun proiect de arhitectură şi cel mai bun proiect european de retail. Palas s-a aflat în competiţie directă cu proiecte ale unor case celebre de arhitectură din Marea Britanie, Austria şi Statele Unite. Membrii juriului şi-au motivat alegerea prin faptul că au fost impresionaţi de modul în care Proiectul Palas reuşeşte să reabiliteze zona istorică a Iaşului, aducând în acelaşi timp un plus planului urbanistic prin mixul de retail oferit. Juriul a declarat Palas Iaşi un proiect „foarte curajos“, în antiteză cu moştenirea comunistă care a afectat foarte mult trecutul istoric şi cultural al Iaşului.

„Un proiect pentru Iaşi şi pentru ieşeni“

„Am gândit Palas în primul rând pentru Iaşi şi pentru ieşeni, care trebuie să-şi regăsească mândria de a trăi în oraşul ce a purtat mereu titlul de capitală culturală a Moldovei. Câştigul în urma dezvoltării proiectului va fi însă unul regional. Ne adresăm unui public de aproape nouă milioane de persoane“, spune Iulian Dascălu, preşedintele Iulius Group. Palas Iaşi este cea mai mare investiţie privată din zona Moldovei, suma finală care va fi cheltuită pentru implementarea proiectului fiind de peste 200 de milioane de euro. Proiectul este deja în derulare, iar în prezent se lucrează la prima din cele trei clădiri de business. În paralel, se derulează lucrările de descărcare arheologică pentru vestigiile descoperite în timpul săpăturilor. Toate vestigiile care vor fi considerate de interes de către echipa de arheologi angajaţi special pentru această lucrare vor fi conservate în sit, astfel încât publicul să poată avea acces direct la ele.

Ce înseamnă Palas

Proiectul Palas este rezultatul asocierii dintre Consiliul Local Iaşi şi compania Iulius Group. Suprafaţă totală construită este de 249.884 mp (parcaje subterane - 37,77, zona rezidenţială - 28,04, zona comercială - 17,07%, birouri - 5,43, hoteluri - 7,3, alte funcţiuni - 4,4). Partea de entertaiment a proiectului conţine un parc de 50.000 de metri pătraţi, un teatru de vară, un patinoar, o pistă de role şi zone de apă special amenajate. Ideea unei investiţii în zona situată în perimetrul delimitat de străzile A. Panu, Sf. Lazăr şi Sf. Constantin a apărut în noiembrie 2004, când compania Iulius Group a prezentat Consiliului Local (CL) Iaşi o scrisoare de intenţie. După îndelungi dezbateri ale proiectului, pe 3 februarie 2005 CL şi Iulius Group au semnat un contract de asociere pentru demararea investiţiei. Ulterior, Primăria a lansat un concurs naţional de idei urbanistice pentru reabilitarea zonei de sud a centrului istoric al Iaşului. Numit iniţial Madison, proiectul a fost redenumit astfel Palas, tocmai pentru a sublinia rolul de emblemă al Palatului Culturii şi de a-l pune mai bine în valoare. Pentru un proiect de o asemenea anvergură, iniţiatorii au ţinut cont de părerile cetăţenilor Iaşului asupra a ceea ce urma să fie dezvoltat în zonă şi de sugestiile făcute de comisiile de specialitate ale Ordinului Arhitecţilor.


Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!