Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială România are nevoie de un program de alfabetizare digitală

România are nevoie de un program de alfabetizare digitală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 05 Aprilie 2017

Populaţia României este analfabetă digital, deşi avem cel mai bun internet din Europa, afirmă ministrul comunicaţiilor, Augustin Jianu, motiv pentru care susține necesitatea alfabetizării digitale a profesorilor şi părinţilor. În acest sens, va fi lansat un proiect elaborat de ministerul pe care îl conduce, în parteneriat cu Ministerul Educației.

Capacitatea de a folosi calculatorul şi internetul a devenit în prezent o abilitate la fel de importantă ca scrisul sau cititul. Analiştii Comisiei Europene consideră că, în următorii ani, peste 90% din joburile de pe piaţa muncii vor avea ca cerinţă obligatorie cunoştinţe digitale de bază.

Cu toate acestea, populaţia generală a României nu are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, în ciuda faptului că avem cel mai bun internet din Europa.

„Deşi ştim foarte bine că avem printre cele mai mari viteze broadband de acces la internet din Europa şi poate chiar din lume (stăm cu siguranţă mai bine decât americanii), gradul de penetrare este foarte mic. Deşi avem foarte mulţi experţi în IT şi comunicaţii, numărul lor este destul de mic, raportat la populaţia generală. Populaţia generală a României este în momentul de faţă analfabetă digital. Ca să putem adopta transformarea trebuie să facem această alfabetizare”, a subliniat Jianu.

Potrivit acestuia, alfabetizarea digitală trebuie realizată în primul rând la nivelul profesorilor şi la cel al părinţilor. „Dacă ratăm această a patra revoluţie industrială, ne va fi foarte greu să evoluăm ca ţară şi să atingem obiectivele pe care ni le dorim. Alfabetizarea digitală trebuie făcută la nivelul profesorilor şi la nivelul părinţilor. Acolo, gradul de înţelegere a transformărilor digitale, magnitudinii acestor transformări este cel mai scăzut. Copiii sunt nativi, ei nu au neapărat nevoie să înţeleagă. Ei se nasc cu asta, ei ştiu asta, ei, la 2-3 ani, au tableta în mână şi se descurcă cu această unealtă cum ne descurcam noi cu băţul în nisip”, a explicat ministrul.

Acesta a anuțat că Ministerul Comunicaţiilor a gândit în acest sens un proiect împreună cu Ministerul Educaţiei. „Proiectul (...) trebuie să se adreseze copiilor, facem pre-training practic, noi trebuie doar să le arătăm o manieră mai eficientă şi mai sigură de a folosi tehnologia. Trebuie făcut şi pentru profesori, pentru ca ei să continue în momentul în care proiectul se finalizează, să asigure perioada de sustenabilitate, dar şi pentru părinţi. Părinţii văd internetul într-o manieră foarte ciudată. De la o categorie de vârstă în sus subiectele digitale sunt marginale”, a precizat Augustin Jianu.

Potrivit statisticilor, în România, peste 40% dintre locuitori nu au folosit niciodată internetul, ceea ce înseamnă pentru aceştia mai puţine oportunităţi pe piaţa muncii, mai puţine surse de informare şi mai puţine posibilităţi de comunicare.

Totodată, potrivit unui studiu realizat recent de Institutul Român de Evaluare și Strategie (IRES), pe un eşantion de 1.118 persoane cu vârste între 18 şi 35 de ani, 9 din 10 tineri folosesc în mod curent servicii digitale, iar 54% spun că părinții, rudele sau cunoștințele mai în vârstă au căpătat abilităţi digitale urmând exemplul lor. „Cercetarea arată că, pentru tineri, tehnologia a devenit un partener din viața de zi cu zi. Ei nu doar că folosesc servicii digitale, dar influențează și adoptarea acestora de către cei aflați în anturajul lor, fie că vorbim despre persoane tinere sau mai în vârstă”, a declarat Antonio Amuza, sociolog în cadrul IRES.