Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Schimburile între România şi Germania au crescut la peste 14 miliarde de euro

Schimburile între România şi Germania au crescut la peste 14 miliarde de euro

Data: 21 Ianuarie 2008

▲ „Actualul ritm de creştere a exporturilor în Germania va conduce, în 2008, la revenirea acestei pieţe pe primul loc ca importanţă pentru produsele româneşti, după circa 12 ani“, a declarat Vladimir Ciobănaşu, ministru consilier în cadrul Ambasadei României din Germania ▲

Volumul schimburilor comerciale dintre România şi Germania, pentru întreg anul 2007, este estimat la peste 14 miliarde de euro, în creştere cu 4 miliarde de euro faţă de anul anterior, a declarat Vladimir Ciobănaşu, ministru consilier în cadrul Ambasadei României din Germania. „Germania este primul partener comercial al României, cu un volum total al schimburilor de peste 9,97 miliarde de euro, pe primele 9 luni din 2007, reprezentând 17,2% din comerţul exterior general al României. Estimăm că, pe întreg anul 2007, volumul schimburilor comerciale va depăşi 14 miliarde de euro“, a precizat Ciobănaşu. Pentru acest an, estimările şefului biroului de promovare comercială şi economică din cadrul Ambasadei României arată o creştere medie a schimburilor comerciale de circa 30%.

România exportă în Germania produse cu un grad ridicat de prelucrare

Pe primele 9 luni din 2007, exportul de produse româneşti, în volum de 3,66 miliarde de euro, a înregistrat o creştere de 5,6%, faţă de aceeaşi perioadă din 2006. „Actualul ritm de creştere a exporturilor în Germania va conduce, în 2008, la revenirea acestei pieţe pe primul loc ca importanţă pentru produsele româneşti, după circa 12 ani“, a menţionat Vladimir Ciobănaşu. Germania este, în acelaşi timp, primul furnizor al României, cu un volum de export pe piaţa românească de 6,31 miliarde de euro pe primele 9 luni din 2007 şi un ritm de creştere de 36,2% faţă de perioada corespunzătoare din 2006. România înregistrează încă un deficit comercial important pe relaţia cu Germania, de circa 2,64 miliarde de euro, pe primele 9 luni ale anului trecut, în creştere cu 0,9 miliarde euro faţă de perioada similară din 2006. Potrivit datelor furnizate de ataşatul comercial, structura schimburilor comerciale dintre România şi Germania a cunoscut importante îmbunătăţiri, prin creşterea ponderii produselor cu un grad ridicat de prelucrare. Astfel, la export predomină livrările de maşini şi utilaje, inclusiv piese şi componente auto (51,2%), urmate de produse textile şi confecţii (21,1%), produse metalurgice şi siderurgice (10,1%), lemn şi produse din lemn, inclusiv mobilă (6,1%), produse chimice şi articole din materiale plastice (5,0%). În perioada menţionată, importurile din Germania au fost formate, în principal, din maşini şi utilaje, inclusiv mijloace de transport şi componente auto (57,6%), produse chimice şi din material plastic (16,5%), produse metalurgice (8,7%), textile (6,7%), lemn şi produse din lemn, inclusiv mobilier (4,6%) şi altele. Soldul negativ al balanţei comerciale este determinat, în cea mai mare parte, de importurile de maşini, utilaje, mijloace de transport, produse chimice şi materiale plastice, necesare atât pentru modernizarea şi restructurarea industriei, cât şi pentru producţia de mărfuri destinate exportului.