Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Servicii moderne la Biblioteca judeţeană Cluj

Servicii moderne la Biblioteca judeţeană Cluj

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 18 Feb 2016

Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga”, instituţie de cultură aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, implementează noi servicii, exclusiv din finanţare bugetară.

Accesibilitatea, securitatea fondului, interfaţa uşor de utilizat, localizarea şi managementul facil al documentelor din bibliotecă sunt doar o parte din plusurile date de introducerea tehnologiei RFID. Identificarea prin Radio - Frecvenţă (RFID) este o tehnologie modernă de identificare automată care prezintă calităţi superioare faţă de metodele clasice şi care permite înlocuirea sistemului clasic „cod de bare”. Informaţiile stocate în etichetele RFID pot fi citite de la distanţă de câţiva metri datorită undelor radio, ceea ce reduce considerabil timpul şi costurile citirii informaţiilor.

Introducerea acestor tehnologii în cadrul Bibliotecii Judeţene „Octavian Goga” va permite dezvoltarea de noi servicii pentru utilizatori, datorită reducerii considerabile a activităţilor de rutină efectuate de bibliotecari, iar sistemul bazat pe tehnologia RFID va creşte securitatea colecţiilor, va permite o urmărire mai eficientă a materialelor în toată biblioteca, inclusiv o mai rapidă descărcare de gestiune, dar şi o inventariere şi manipulare a documentelor mai facilă. În acest fel bibliotecarul va avea mai mult timp la dispoziţie pentru a se ocupa de publicul cititor, conform unui comunicat al biroului de presă al Consiliului Judeţean Cluj.