Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială „Start-up Nation” va fi demarat în două-trei săptămâni

„Start-up Nation” va fi demarat în două-trei săptămâni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 23 Mai 2017

Programul „Start‑up Nation”, prin care anual 10.000 de întreprinderi mici şi mijlocii vor primi de la stat ajutor nerambursabil de maxim 200.000 de lei, urmează să fie lansat în următoarele două-trei săptămâni, scrie Mediafax. Bugetul pentru anul 2017 este de 1,7 miliarde de lei, circa 380 milioane de euro.

Cel mai aşteptat program pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii a trecut de faza promulgării. Actul normativ se referă la programul Start‑up Nation Romania, prin care se acordă un ajutor de minimis nerambursabil de 200.000 de lei (în jur de 44.000 de euro) pe beneficiar unui număr maxim anual de 10.000 de firme nou‑înfiinţate. Potenţialii beneficiari aşteaptă, acum, publicarea normelor de aplicare a legii şi semnalul de începere a înscrierilor.

Secretarul de stat în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA), Ilan Laufer, a precizat că va fi o perioadă de înscriere online de 30 de zile, după care proiectele vor fi evaluate. Vor primi finanţare proiectele cu cele mai mari punctaje şi nu se va aplica principiul „primul venit, primul servit”. „Ne dorim o procedură transparentă şi ca atare toată lumea se va înscrie online, iar punctajul şi evaluarea vor fi efectuate în timp real”, a anunțat Laufer, potrivit Mediafax.

Caterina Nicolae, expert accesare fonduri europene şi de coeziune, a explicat cum vor fi punctate proiectele: „Grila de evaluare este foarte simplă, are numai cinci puncte. Primul criteriu este domeniul de activitate al firmei. Sunt avantajate firmele care au activităţi de producţie, inclusiv producţie IT – 40 de puncte. Urmează industriile creative – 35 de puncte, serviciile – 30 de puncte, comerţul – 25 de puncte”.

Al doilea criteriu îl reprezintă numărul de salariaţi pe care start‑up‑ul se obligă să îi menţină după finalizarea finanţării. Pentru menţinerea unui singur loc de muncă cel puţin 24 de luni, proiectul este eligibil, dar nu primeşte nici un punct. Dacă firma se obligă să menţină cel puţin două locuri de muncă timp de 24 de luni, proiectul primeşte 20 de puncte.

Al treilea criteriu de evaluare este dat de condiţia persoanelor angajate. Dacă firma se obligă să angajeze cel puţin o persoană defavorizată, şomer sau absolvent cel puţin din promoţia 2012, proiectul primeşte 20 de puncte.

Al patrulea criteriu se referă la modul în care firma va cheltui ajutorul, fiind avantajate firmele cu activităţi de producţie. Astfel, proiectul primeşte 10 puncte dacă cel puţin 50% din finanţare este destinată cumpărării de echipamente şi software‑uri.

Ultimul criteriu de evaluare este legat tot de modul în care firma va cheltui ajutorul. Proiectul primeşte cinci puncte dacă aplicantul cumpără echipamente de ultimă generaţie, nu mai vechi de trei ani.

Vor fi eliminate din competiţie proiectele care acumulează mai puţin de 50 de puncte (din 100 posibile) şi proiectele multiple depuse de aceeaşi firmă (o firmă nu poate depune decât un sigur proiect).

După închiderea liniei de finanţare, în maximum o zi, se va afişa pe site‑ul aippimm.ro lista cu proiectele depuse care au obţinut minim 50 de puncte.

La punctaje egale vor prevala: numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create; numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate/şomeri/absolvenţi; achiziţia de echipamente; activitatea pe care accesează programul; data şi ora înscrierii în program.

Ultima verificare este cea a planurilor de afaceri, care se va face doar pentru proiectele care au fost admise din punctul de vedere al eligibilităţii și al celui administrativ. Potrivit lui Ilan Laufer, programul Start‑up Nation va debuta în aproximativ două‑trei săptămâni.