Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Taxa de primă înmatriculare îşi schimbă forma, dar nu şi preţul

Taxa de primă înmatriculare îşi schimbă forma, dar nu şi preţul

Data: 15 Ianuarie 2008

▲ Guvernul României va schimba taxa de primă înmatriculare din una fiscală în una de mediu ▲ Cu alte cuvinte, cei care îşi vor cumpăra maşini din UE vor plăti aceiaşi bani către stat, însă aceştia vor fi folosiţi pentru programe de mediu ▲ Premierul a subliniat că valoarea taxei auto se va reduce pe măsura creşterii vârstei autovehiculului, adică, pentru cele mai poluante se va plăti o taxă mai mică ▲

Guvernul va hotărî, în ultima şedinţă din ianuarie, transformarea taxei de primă înmatriculare dintr-o măsură fiscală într-una de mediu, potrivit ministrului Mediului şi Dezvoltării Durabile, Attila Korodi. „În momentul în care toţi aceşti bani se vor îndrepta spre MMDD, vor fi folosiţi, pe lângă extinderea programului „Rabla“ de reînnoire a parcului auto, şi la celelalte proiecte care prevăd reducerea emisiilor de CO2, cum este proiectul împăduririlor şi reîmpăduririlor, crearea de spaţii verzi în localităţi, finanţare de surse de energie regenerabilă pentru locuinţe sau investiţii în capacităţile industriale“, a precizat ministrul. Executivul va finaliza, până săptămâna viitoare, discuţiile cu experţii Comisiei Europene referitoare la noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare auto, după care va demara elaborarea actului normativ, a declarat ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. „Uniunea Europeană a cerut clar să existe un echilibru între preţul plătit în funcţie de poluare şi valoarea de piaţă a automobilului, lucru care urmează să fie realizat“, a spus ministrul.

Taxele vor fi încasate de Ministerul Mediului

Acesta a reafirmat că toţi banii care vor fi încasaţi din taxa auto vor fi gestionaţi de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, care îi va folosi pentru proiecte de mediu. De asemenea, Vosganian a precizat că valoarea taxei nu va creşte semnificativ pentru maşinile noi. „În prima variantă de calcul, valoarea taxei pentru maşinile noi era mică, şi dacă aceasta va fi majorată, nu va fi o creştere semnificativă“, a punctat ministrul Finanţelor. Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF) a trimis, la sfârşitul săptămânii trecute, la Comisia Europeană, scrisoarea privind modificarea taxei auto. Guvernul de la Bucureşti a decis, la 9 ianuarie 2008, modificarea acestei taxe din cauza căreia Comisia Europeană a deschis, la începutul anului trecut, procedura de infringement împotriva României, considerând-o neconformă cu prevederile Tratatului UE. Noua propunere a executivului este contestată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule din România. Dan Vardie, membru al asociaţiei, a declarat la BBC, că varianta actuala încurajează proprietarii maşinilor vechi şi poluante, ceea ce ar fi dăunător pentru mediu. Recent, premierul Tăriceanu a declarat că Guvernul va extinde nivelul aferent vârstei unui autovehicul până la 20 de ani, astfel încât, vor putea fi stabilite cote de reducere a taxei de primă înmatriculare de până la 90%, urmând a fi plătit doar 10% din cuantumul iniţial al taxei. Premierul a subliniat că valoarea taxei auto se va reduce pe măsura creşterii vârstei autovehiculului. Se va institui, de asemenea, posibilitatea contestării de către contribuabil a cuantumului sumelor de plată, deşi legislaţia generală permite acest lucru, şi va exista posibilitatea restituirii valorii reziduale a maşinii în cazul în care aceasta se vinde în alt stat.

220 de milioane în 2007 din această taxă

Taxa de primă înmatriculare a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finanţelor a estimat că veniturile generate de această taxă vor depăşi 220 de milioane euro în 2007. Guvernul a adoptat, în aprilie, modificările modului de calcul a taxei de primă înmatriculare, potrivit cărora cuantumul taxei va scădea pe măsură ce vârsta maşinii creşte, după ce Comisia Europeană a arătat că taxa este discriminatorie şi a decis declanşarea procedurii de infringement (încălcare a Tratatului CE).