Ziarul Lumina Regionale Moldova Tineri ATOR din Arhiepiscopia Iaşilor, în vizită la Asociaţia NEPSIS din Belgia

Tineri ATOR din Arhiepiscopia Iaşilor, în vizită la Asociaţia NEPSIS din Belgia

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Moldova
Un articol de: Ziarul Lumina - 10 Decembrie 2015

Există două moduri de a trăi. Unii ne străduim să obţinem ce este mai bun pentru noi înşine sau pentru familia noastră, alţii se străduiesc să dăruiască, să ofere bucurii celorlalţi, să îi aducă pe semenii lor în comuniune, semeni adeseori defavorizaţi. În acest an, în loc de daruri în ghetuţe, Sfântul Nicolae cel bun a hotărât pentru 18 tineri din Arhiepiscopia Iaşilor să le ofere altceva. Tineri din filialele Asociaţiei Tineretul Ortodox Român (ATOR) din Holm, Zoiţani, Mironeasa, Hârlău şi Dorohoi, împreună cu însoţitorii lor, au primit în dar o excursie în capitala Europei, Bruxelles, unde au fost oaspeţii Asociaţiei NEPSIS din Belgia.

Călătoria, care a început în dimineaţa zilei de 3 decembrie şi s-a sfârşit în după-amiaza zilei de 8 decembrie, a fost organizată de Asociaţia NEPSIS Belgia, cu sprijinul Reprezentanţei Bisericii Ortodoxe Române pe lângă Instituţiile Europene.

Pentru noi, călătoria şi întâlnirea cu organizatorii au reprezentat momente de sărbătoare. Oamenii aceştia ne-au convins că le pasă de compatrioţii lor şi, totodată, că înţeleg nevoile tinerilor elevi şi studenţi, care au nevoie de sprijin financiar pentru a finaliza cu bine anii de studiu. Menţionăm că, prin intermediul tinerilor din Asociaţia NEPSIS Belgia şi a membrilor comunităţii româneşti din Belgia, 112 copii, majoritatea din Mitropolia Moldovei şi Bucovinei, se bucură de burse lunare în cadrul proiectului „Investeşte în România. Investeşte în educaţie“.

Programul propus nouă de membrii NEPSIS pentru aceste zile a fost foarte divers. Vineri dimineaţa, grupul nostru a vizitat sediul din Bruxelles al Parlamentului European, luând parte la o prezentare a modului de lucru al instituţiilor Uniunii Europene, după-amiază având loc o vizită la Muzeul Regal de Istorie, la Palatul Regal şi în piaţa centrală din Bruxelles. Sâmbătă am mers cu colindul în parohia ortodoxă românească din Antwerpen, în nordul Belgiei. Sâmbăta seara şi duminică am luat parte la activităţile organizate cu ocazia hramului Parohiei „Sf. Nicolae“, din Bruxelles: târgul de Sf. Nicolae, slujba Vecerniei şi conferinţa „Tinerii şi tinereţea lor“, susţinută de pr. prof. Constantin Necula. În cadrul conferinţei am aflat multe aspecte referitoare la viaţa Sfântului Nicolae, care, încă din adolescenţă, deci de la o vârstă apropiată de a noastră, a fost foarte ferm în convingerile sale, determinat în a face binele.

Ziua Liturghiei a fost momentul cel mai frumos. Biserica plină de credincioşi a încununat frumuseţea rugăciunii prin unitate şi tradiţie, făcând ca slujba să fie ceea ce ar trebui să fie, un spaţiu al bucuriei curate, al familiarităţii, al normalităţii. În mijlocul preoţilor s-a aflat Înaltpreasfinţitul Iosif, Mitropolit al Mitropoliei Ortodoxe Române a Europei Occidentale şi Meridionale, care ne-a binecuvântat. La sfârşitul slujbei am fost invitaţi să cântăm în deschiderea concertului de colinde al corului Parohiei „Sfântul Nicolae“ din Bruxelles. Luni am descoperit Veneţia Nordului, minunatul oraş Brugge.

După toată această experienţă, dorim să transmitem un mesaj fraţilor noştri din România: să ştiţi că există oameni buni peste tot. Ţine de noi să-i recunoaştem şi să ne alăturăm lor. Zborul printre nori, minunatele culori ale soarelui ne revelează frumuseţea creaţiei lui Dumnezeu. Deşi distanţa geografică dintre Belgia şi România este mare, în inimile noastre ea este inexistentă.

Mulţumim cu căldură prietenilor din NEPSIS pentru această călătorie plină de noimă, adică de iubire. Am zburat în afara satului şi am trăit o lecţie de viaţă intensă. Ne-am întors acasă cu o mulţumire în suflet cu încrederea că se poate face ceva frumos cu românii buni şi cu România.

NEPSIS este asociaţia de tineri a Mitropoliei Ortodoxe Române a Europei   Occidentale şi Meridionale şi funcţionează cu binecuvântarea IPS Iosif, Mitropolitul Europei Occidentale şi Meridionale. În limba greacă, NEPSIS înseamnă trezvie, dar pentru noi acum înseamnă - aşa cum spunea cineva din grupul nostru în dimineaţa plecării din Belgia - încurajare, sprijin, unitate.

(Adriana Chele, ATOR Iaşi)