Zece scriitori le vor citi copiilor texte literare

Dan Cârlea, 29 August 2017

Cu două zile înainte de începerea noului an școlar, la data de 9 septembrie „10 scriitori contemporani citesc pentru smARTkid”. Este vorba despre un proiect destinat copiilor cu vârste între 6 şi 12 ani, organizat de Asociaţia 7 Arte și cofinanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN). Spațiul în care scriitorii se vor întâlni, în fiecare sâmbătă, cu cei mici, din septembrie până în noiembrie, este Kaleidoscope.Book.Arest, din bdul Mărășești nr. 35.

Cei zece scriitori invitaţi sunt Ciprian Măceşaru, Carmen Tiderle, Andra Rotaru, Mihaela Cosescu, Dan Mircea Cipariu, Vladimir Drăghia, Ioana Nicolae, Adela Chirică, Andrei Crăciun şi Lavinia Branişte, a spus Livia Lucan-Arjoca, preşedintele Asociaţiei 7 Arte, care nu a exclus modificări pe parcursul desfășu­rării proiectului.

Atelierele dureaza o oră și 30 de minute și sunt interactive, cu un format de tip workshop (de arte vizuale și abilități practice), tocmai pentru a atrage copiii spre citit și a le arăta că această activitate poate fi reconfortantă, nu doar obligatorie, de tip temă pentru acasă de la școală.

În cadrul atelierelor, scriitorii nu doar le citesc copiilor din literatura contemporană, ci le și răspund la întrebări, provoacă discuții libere și îi ajută la desfășurarea activităților, sub coordonarea trainerilor Asociației 7 Arte.

Participarea este gratuită, iar înscrierile se fac la adresa: liviarosca@gmailcom şi sunt obli­gatorii pentru a ţine evidenţa participanţilor şi pentru a pregăti materialele necesare desfăşurării în condiţii optime.

Acest proiect răspunde celor trei priorităţi impuse de AFCN: `dialogul cu creatorii, diversitatea şi toleranţa, precum şi Centenarul României Moderne”, a precizat Lucan-Arjoca, coordonatorul proiectului.

Dacă nu creştem cititori, nici nu îi vom avea, susțin reprezentanții asociației 7 Arte, întrucât cititorii „nu apar din senin, ci se formează datorită lecturilor de la vârste mici, datorită interacţiunilor plăcute care au loc în mediile în care se citeşte, datorită percepţiei pozitive faţă de lectură, privită ca un lucru relaxant, amuzant, interesant, nu ca obligaţie şcolară”. Mai mult, „cititul este esenţial pentru procesul de învăţare. (...) Din păcate, este o realitate românească faptul că 42% dintre elevii români sunt analfabeţi funcţional, după cum au indicat datele unui studiu făcut public în 2016 de Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale. Mai exact, studiul susţinea că elevii în vârstă de 15 ani ştiu să scrie şi să citească, dar nu înţeleg ceea ce citesc”, a explicat Livia Lucan-Arjoca.


Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!