Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Matei 3, 13-17

Matei 3, 13-17

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Evanghelia zilei
Un articol de: Pr. Narcis Stupcanu - 06 Ianuarie 2018

„În vremea aceea a venit Iisus din Galileea la Iordan, către Ioan, ca să fie botezat de el. Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. Iar după ce S-a botezat Iisus, în clipa când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Ioan a văzut Duhul lui Dumnezeu pogorându-Se ca un porumbel și venind peste El. Și iată, un glas din ceruri care a zis: Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit.”

Botezul Domnului

Sfântul Atanasie cel Mare, Trei cuvinte împotriva arienilor, Cuvântul Întâi împotriva arienilor, XLVII, în Părinți și Scriitori Bisericești, vol. 15, p. 213

 „Iar dacă Se sfințește Însuși pe Sine pentru noi, și aceasta o face pentru că S-a făcut om, e vădit că și pogorârea Duhului peste El în Iordan s-a făcut peste noi, pentru că El purta trupul nostru. Și aceasta nu s-a făcut spre îmbunătățirea Cuvântului, ci spre sfințirea noastră, ca să ne împărtășim și noi de ungerea Lui și ca să se spună către noi: Au nu știți că sunteți Biserica lui Dumnezeu și Duhul lui Dumnezeu locuiește întru voi? (1 Corinteni 3, 16). Căci spălându-Se Domnul ca om în Iordan, noi eram cei ce ne spălam întru El și de către El. Și primind El Duhul, noi eram cei ce ne făceam primitori ai Duhului de la El. De aceea El nu a fost uns ca Aaron, sau ca David, sau ca toți ceilalți, cu untdelemn, ci altfel decât toți cei ce s-au făcut părtași de El, cu untdelemnul bucuriei, pe care El Însuși îl tălmăcește ca fiind Duhul.”

Sfântul Ioan Gură de Aur, Omilii la Matei, omilia X, I, în Părinți și Scriitori Bisericești, vol. 23, pp. 120-121

„- Și pentru ce a venit Iisus după treizeci de ani să se boteze? m-ar întreba cineva.

- Pentru că după botezul acesta avea să pună capăt Legii vechi. Și deoarece până la vârsta de treizeci de ani omul poate săvârși toate păcatele, de aceea Hristos a rămas până la această vârstă, ca să plinească toată legea, ca să nu spună nimeni că a desființat-o, pentru că n-a putut-o împlini. Nu ne asaltează toată viața aceleași patimi; în copilărie mai cu seamă naivitatea și zburdălnicia; în tinerețe plăcerea este mai puternică, iar după tinerețe vine și pofta de bani și avere. De aceea Domnul a așteptat să treacă toate vârstele, ca în toate să împlinească legea; și așa vine la botez, adăugându-l ultimul la plinirea celorlalte porunci.”

Sfântul Maxim Mărturisitorul, Ambigua, partea a doua, 116, în Părinți și Scriitori Bisericești, vol. 80, p. 295

„Așadar, Fiul și Cuvântul, Care ne-a făcut pe noi și e singur împreună-Dumnezeu și împreună-slăvit-cu-Tatăl și cu Duhul, Se face pentru noi cu adevărat om ca noi, din noi, și Se naște trupește fără de păcat și primește să suporte, Cel ce e prin fire Dumnezeu, nașterea din botez, spre înfierea duhovnicească pentru noi.”