Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Sfaturi practice în Biserică: Rânduiala pentru înfierea de copii

Sfaturi practice în Biserică: Rânduiala pentru înfierea de copii

Un articol de: Pr. Răzvan George Topală - 18 Octombrie 2011

Foarte puţini dintre creştinii care au şansa înfierii unui copil cunosc sau au auzit de rânduiala specială care se face cu ocazia înfierii copiilor.

Biserica nu a putut rămâne indiferentă faţă de situaţiile în care familiile creştine au dorit să înfieze un copil, şi a alcătuit o slujbă potrivită acestei împrejurări.

Astfel, "cel care urmează să devină fiu (sau fiică) al altor părinţi decât cei care l-au născut vine la biserică împreună cu cel care îl înfiază şi stă înaintea preotului cu faţa spre răsărit, ţinând în mâini făclii aprinse", spune Molitfelnicul. Dacă copilul este foarte mic, atunci el este adus la biserică de către viitorii părinţi.

Începutul acestei slujbe se face cu rugăciunile începătoare, urmate de două rugăciuni pe care le rosteşte preotul.

Aceste rugăciuni pun accentul pe relaţia bazată pe iubirea dumnezeiască dintre persoanele Sfintei Treimi, în special dintre Tatăl şi Fiul; iubire care aduce binecuvântare şi în relaţia care va alcătui o treaptă a iubirii dintre părinte şi fiul adoptat.

Rugăciunea respectivă subliniază următoarele lucruri: "Cel ce prin iubitul Tău Prunc ne-ai numit pe noi fii ai lui Dumnezeu, cu primirea de fiu şi cu darul atotputernicului şi Sfântului Tău Duh (...) caută spre robii Tăi, şi pe cei pe care firea i-a născut depărtaţi unul de altul după trup, pe aceştia Însuţi îi uneşte în tată şi în fiu prin Sfântul Tău Duh".

Slujba respectivă pune accentul exact pe faptul înfierii după har, căci, dacă prin Adam a rânduit rudenia firească după trup, dar "întru Hristos (...) ne-ai arătat şi pe noi a fi rudenia Ta după har".

Dacă cel înfiat va primi numele părinţilor "după har", atunci e necesar ca rugăciunile să aibă în vedere şi viitorul familiei; de aceea rugăciunile mai cuprind cereri speciale: "întăreşte-i în dragostea Ta; leagă-i pe ei cu binecuvântarea Ta; înalţă-i pe ei întru slava Ta; întăreşte-i pe ei în credinţa Ta, păzindu-i pururea ca să nu se lepede de cele ce au ieşit din gura lor (...) şi dragostea să o păzească nestricată şi nemincinoasă, până la sfârşitul vieţii lor".

La finalul slujbei, cel înfiat îngenunchează în faţa celui ce-l înfiază, care îl ridică, zicând: "Astăzi fiul meu eşti tu; eu astăzi te-am născut", şi-l îmbrăţişează; iar preotul îi binecuvântează.

Iată o rânduială la momentul înfierii de copii, rânduială cu totul specială şi care trebuie cunoscută şi împlinită de către familiile respective; şi care poate fi adaptată după caz în cadrul instituţiilor speciale, unde între copii şi personalul calificat se creează sentimente şi relaţii deosebite, bazate pe iubirea ca dintre tată şi fiu.