Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Banat Întâlnire consultativă APOR Timiș

Întâlnire consultativă APOR Timiș

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Banat
Un articol de: George Giurgiu - 17 Feb 2016

Luni, 15 februarie, la sediul Asociației Părinți pentru Ora de Religie - filiala Timiș, din str. Zugrav Nedelcu nr. 5, Timișoara, a avut loc o întâlnire consultativă în cadrul căreia au fost dezbătute noile planuri-cadru pentru învăţământul gimnazial. La aceasta au luat parte atât părinţi, cât şi profesori ce predau diferite discipline de studiu de la mai multe școli din orașul de pe Bega.

Intenţia organizatorilor a fost aceea de a genera o dezbatere activă, cu conținut și idei care să contribuie la demersul aflat în lucru, precum şi de a adopta o rezoluție privind poziția părinților din APOR faţă de propunerile de plan-cadru aflate în dezbatere. În acest scop, au fost prezentate cele trei variante supuse oficial de către Ministerul Educaţiei dezbaterii publice şi a fost discutată metodologia de modificare a planurilor-cadru ca suport legislativ. „La această dezbatere publică au fost invitați profesori de la mai multe discipline, precum și părinți, dar și alte persoane implicate în cadrul educațional. S-a avut în vedere dezbaterea variantelor de plan-cadru pe care Ministerul Educației le-a propus, precum și alte elemente colaterale care țin de definitivarea unui plan-cadru în sistemul de învățământ preuniversitar. Dezbaterea s-a finalizat prin alcătuirea unui memoriu, ce urmează să fie înaintat Ministerului Educației, un memoriu din partea profesorilor și a pă­rin­ților participanți”, a precizat pr. Sorin Lungoci, consilier la Sectorul învățământ și activități cu tineretul al Arhiepiscopiei Timișoarei.

O educație temeinică întemeiată pe valori creștine și naționale

Participanţii au afirmat necesitatea unei reconsiderări a locului şi rolului sistemului de învăţământ în societatea actuală, exprimându-se în favoarea unei reforme care să ţină seama de interesele societăţii pe termen lung. `O educaţie temeinică necesită continuitate, precum şi o bază de raportare solidă care include în mod evident valorile naţionale şi creştine ce au contribuit de-a lungul vremii la păstrarea identităţii neamului românesc. Excluderea unor discipline din planul-cadru, precum şi abordarea modulară care este sugerată din ce în ce mai insistent în ultima vreme nu se justifică. În prezent, sistemul de învăţământ nu este falimentar din cauza numărului de discipline. Dimpotrivă, performanţele internaţionale ale elevilor noştri la matematică, informatică, biologie etc. vin să confirme calitatea actului educaţional şi a educatorilor. Schimbările majore care sunt aşteptate se referă în primul rând la caracterul aplicativ al programelor şcolare, la restructurarea modului de gândire a timpilor școlari, a orarului, a organizării sălilor de clasă, a metodelor și acti­vităților de învățare pe care școala, ca instituție de educație, le propune copilului”, a men­ționat prof. Otilia Bichiș de la Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara. La finalul întâlnirii, au fost centralizate propunerile participanţilor într-un memoriu ce urmează a fi înaintat ministrului educaţiei, precum şi altor instituţii abilitate.