Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova Profilul profesional al asistentului social, prezentat în liceele teologice

Profilul profesional al asistentului social, prezentat în liceele teologice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Moldova
Un articol de: Ziarul Lumina - 15 Mai 2018

Studenţii Specializării Teologie Ortodoxă Asistenţă Socială (TOAS) din cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae", Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, coordonaţi şi supervizaţi de maica Polixenia Nistor, lector univ dr. în cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă, au continuat vineri, 11 mai 2018, proiectul de predare a orei de asistenţă socială în licee. De această dată şi-au îndreptat paşii spre două medii liceale vocaţionale: Seminarul Teologic Liceal „Veniamin Costachi" de la Mănăstirea Neamţ şi Liceul Teologic Ortodox „Cuvioasa Parascheva" de la Mănăstirea Agapia. Studenţii au realizat mai multe activităţi care au avut rolul de a transmite elevilor seminarişti informaţii utile cu referire la profilul profesional al asistentului social, la rolul pe care poate să îl îndeplinească asistentul social în viaţa fiecăruia dintre noi, la un moment dat, cât şi informaţii clarificatoare despre serviciile sociale şi unde sunt acestea localizate pentru a fi identificate şi accesate cu uşurinţă.

„Prin intermediul primelor două activităţi ne-am familiarizat cu tipurile de servicii sociale, cu definirea şi tipologia problemelor sociale, am identificat cadrul general în care elevii pot primi suport prin intermediul serviciilor sociale şi am clarificat aspecte legate de situaţiile generatoare de risc şi vulnerabilitate socială. De asemenea, am evidenţiat şi descris aria bogată a posibilităţilor de angajare profesională şi specializată a asistentului social (DGASPC-urile şi serviciile publice de asistenţă socială, spitalele şi departamentele de urgenţă din spitale, şcolile, şcolile speciale, primăriile, grădiniţele şi grădiniţele speciale, centrele de zi, centrele pentru protecţia copilului, ONG-urile etc).

Prin intermediul jocului de la finalul orei de asistenţă socială am descoperit şi concluzionat împreună că: asistentul social este specialistul care te ajută să ajungi la echilibru atunci când ai probleme sociale, emoţionale, probleme sufleteşti şi de natură economică. Asistentul social este cel mai potrivit profesionist pentru a te ajuta să găseşti şi să utilizezi resursele interioare şi exterioare pentru ca la un moment dat să devii capabil să te ajuţi singur. Asistentul social te poate ajuta să ieşi dintr-o situaţie care îţi pune viaţa ta şi a familiei tale în pericol. Asistentul social este profesionistul care te poate ajuta să îţi dezvolţi strategii care să determine ieşirea din situaţiile problematice. Asistentul social este profesionistul care te poate ajuta să găseşti momentele de bucurie, realizare şi împlinire din viaţa ta etc.", ne-a relatat maica Polixenia Nistor.

Specificăm faptul că ora de asistenţă socială este un proiect iniţiat şi finanţat de către ASproAS şi Centrul de Formare şi Evaluare în Asistenţa Socială (CFCECAS) cu scopul de a promova serviciile sociale, precum şi suportul oferit de către asistentul social elevilor din şcoli şi licee.