Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Lumina educaţiei Proiectul educațional „Alege şcoala!” continuă

Proiectul educațional „Alege şcoala!” continuă

Un articol de: Florin Marica - 26 Mai, 2018

Patriarhia Română și Fundația World Vision România au început implementarea a trei noi proiecte educaționale cu scopul prevenirii și corectării fenomenului de părăsire timpurie a școlii. Proiectele sunt finanțate de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, în cadrul Apelului de proiecte nr. 4, „Școală pentru toți”, Axa prioritară 6 „Educație și competențe”.

Proiectele se desfășoară în perioada 20 aprilie 2018 - 19 aprilie 2021 (36 de luni) în unități de învă­țământ din județele: Prahova, Ialomița și Constanța - (proiectul „Alege școala!”); Dolj și Vaslui - (proiectul „Alege școala - educație de calitate, viitor în comunitate!”) și Vâlcea (proiectul „Alege școala - o șansă pentru viitor!”).

În vederea stimulării copiilor pentru frecventarea școlii și aprecierea actului educațional, pe parcursul celor trei ani se vor desfășura mai multe activități, dintre care menționăm: dezvoltarea și implementarea unor programe de sprijin pentru creșterea accesului și participării la educație; derularea unui program de tip „școală după școală” și implementarea în cadrul programului a unui toolkit educațional inovativ adaptat nevoilor copiilor.

Totodată, va exista și un program de activități extracurriculare orientate spre nevoile copiilor din proiect, precum: cluburi tematice, școli duminicale, excursii și tabere școlare cu componentă educațională, sesiuni de lucru pe teme de sănătate, igienă și nutriție; sesiuni de informare, consiliere și educație parentală pentru părinții/tutorii copiilor din grupul-țintă - programul „Școala pă­rinților”; furnizarea de servicii integrate de consiliere (socială, dezvoltare personală) pentru copiii școlari și familiile acestora; dezvoltarea de acțiuni în vederea îmbunătățirii și diversificării serviciilor educaționale oferite în comunități; întâlniri de lucru și instruiri pentru a facilita colaborarea personalului didactic și de sprijin cu alți profesioniști pentru rezolvarea problemelor care stau în calea accesului copiilor la educație; creșterea calității mediului de învățare prin dotarea și echiparea spațiilor educaționale și crearea unor centre de educație non-formală; dezvoltarea de parteneriate între școli, comunitate, Biserică, autorități locale, angajatori și/sau antreprenori, în vederea conștien­tizării locale asupra importanței educației; promovarea voluntariatului, a cetățeniei active și a multiculturalismului în rândul copiilor prin implicarea acestora în diverse evenimente și competiții etc.

În contextul socioeconomic actual, astfel de activități sunt extrem de bine-venite dacă ținem cont de faptul că în România ultimilor ani fenomenul de părăsire timpurie a școlii tinde să se amplifice. El este favorizat de accentuarea sărăciei în zonele rurale, de lipsa părinților, plecați la muncă în străinătate, pe perioade extinse de timp - ceea ce scade foarte mult coeziunea familiei, dar mai ales de lipsa unui sistem de valori sănătos care să contribuie decisiv la cultivarea motivației de a frecventa școala.

Prin valorile spirituale pe care le promovează, Biserica Ortodoxă Română este un factor care nu poate lipsi din actul educativ și social-filantropic. Tezaurul axiologic creștin dăruit copiilor și tinerilor prin actul catehetic nu oferă doar o edificare teologică și duhovnicească, ci și o contribuție decisivă la inițierea și la cultivarea motivației edu­caționale și la conturarea profilului psihosocial al copiilor.