Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Școala de vară „V.I.S.”, desfășurată în parohia „Tolstoi”

Școala de vară „V.I.S.”, desfășurată în parohia „Tolstoi”

Galerie foto (9) Galerie foto (9) Transilvania
Data: 14 August 2019

Copiii și tinerii care iau parte la tabăra de vacanță a Centrului Cultural Catehetic „Sfântul Ioan Botezătorul” de la demisolul bisericii cu acelaşi hram a Parohiei Tolstoi din Alba Iulia sunt elevi ai claselor primare, gimnaziale și liceale, iar activitățile în cadrul diverselor cercuri la care participă, au ca scop învăţarea şi promovarea valorilor morale şi umane.

În perioada 1-15 august 2019, în parohia „Tolstoi” din municipiul Alba Iulia, se derulează Școala de vară intitulată „V.I.S.” („Vacanță, iubire, speranță”). Proiectul, organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Alba și Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia, se desfășoară la Centrul Cultural-Catehetic „Sfântul Ioan Botezătorul”, situat la demisolul bisericii „Sfântul Ioan Botezătorul” a parohiei „Tolstoi”. La activități iau parte elevi ai claselor primare, gimnaziale și liceale din Alba Iulia, precum și numeroși voluntari. Prin derularea acestui proiect se dorește ca Biserica să devină o prezență activă în comunitate, un alt fel de loc, pentru o alt fel de învățare, urmărindu-se promovarea valorilor morale și umane prin mijloace didactice și educative.

Echipele de lucru

Din echipa proiectului fac parte un număr de 14 cadre didactice, activitățile fiind desfășurate sub îndrumare duhovnicească a părintelui paroh Mihai Himcinschi, decanul Facultății de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia, și cu sprijinul domnului prof. Cristian Dincă, directorul Colegiului Economic „Dionisie Pop Mar­țian”. Pe parcursul desfășurării proiectului, copiii sunt călăuziți de o echipă de profesori voluntari, respectiv cadre didactice cu experiență și devotament. De asemenea, la buna derulare a activităților au contribuit și câțiva membri ai Asociației Studenților Creștin Ortodocși Români (ASCOR) – Filiala Alba Iulia, coordonați de către părintele diac. asist. univ. dr. Răzvan Brudiu. În cadrul acestor acțiuni se urmărește dezvoltarea imaginației și a creativității tinerilor, precum și dezvoltarea și aplicarea concretă a abilităților de comunicare prin exprimarea opiniei personale în situații decizionale.

Conţinuturi şi scopuri

Școala de vară „V.I.S.” se dorește a fi o modalitate care să ofere copiilor o alternativă atractivă pentru petrecerea unei perioade din vacanța de vară. Astfel, elevii iau parte la numeroase activități precum cercul de pictură pe sticlă, cercul de lectură-povești (coordonat de înv. Alina Bolca și înv. Adriana Toma), cercul de programare informatică (coordonat de prof. Simona Dogaru), cercul de „matematică distractivă” (coordonat de prof. Mihaela Basarabă), cercul de bune maniere (coordonat de prof. Simona Himcinschi) și cercul de limba engleză (coordonat de prof. Raluca Zbutea, prof. Alina Paraschivescu, prof. Simona Cacovean și prof. Celina Almășan).

Dintre obiectivele proiectului de față, amintim: (1) stimularea implicării voluntare a elevilor în activități recreativ-instructive prin valorizarea potențialului acestora, (2) însușirea unor alternative real-educative de petrecere a timpului liber în opoziție cu tentațiile nocive, (3) dezvoltarea capacității de relaționare și comunicare principală cu alți copii, (4) însușirea și practicarea unor activități specifice vârstei și adresate petrecerii timpului liber sau (5) dezvoltarea capacității de a accepta noi provocări care impun implicarea personală în descoperirea de soluții practice și utile vieții de zi cu zi.