Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Opinii Repere și idei Hristologia este începutul teologiei ortodoxe

Hristologia este începutul teologiei ortodoxe

Galerie foto (1) Repere și idei
Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 24 Iul, 2020

Temeiul teologiei ortodoxe este hristologia. Prin Hristos Îi cunoaştem pe Tatăl şi pe Duhul Sfânt, şi prin Hristos are loc mântuirea noastră. Teologia ortodoxă despre Hristos este numită, în cărţile de dogmatică, hristologie. Sfinţii Părinţi au cercetat Persoana Care Se înfăţişa în Vechiul Testament şi Care era Cuvântul neîntrupat, precum şi felul cum această Persoană S-a înomenit. Hristos Care Şi-a asumat firea umană este centrul Bisericii. Hristologia este începutul teologiei ortodoxe.

Venirea lui Dumnezeu în lume şi între oameni prin Întruparea Fiului Său este chipul cel mai înalt al iubirii Preasfintei Treimi faţă de neamul omenesc. Pentru că Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, din iubirea Sa de oameni, ne-a răscumpărat din blestemul legii, cu scump sângele Său, jertfindu-Se pentru mântuirea noastră pe lemnul Crucii. Hristos răstignit vede dincolo de tristeţea Crucii bucuria Învierii, care este cel mai important lucru petrecut în istoria umanităţii.

Hristos S-a întrupat, S-a născut, ne-a vestit Evanghelia, S-a răstignit, a murit, a înviat şi S-a înălţat la cer pentru ca noi să ne mântuim. 

Creștinul care vrea să se mântuiască trebuie să fie un următor al lui Hristos, Care este Calea, Adevărul şi Viaţa. El trebuie să se manifeste ca următor al lui Hristos prin exemplul vieţii sale, care este o mărturie vie a Evangheliei. Pentru că de la Hristos învăţăm smerenia, renunţarea de sine, jertfelnicia şi iubirea de aproape. Aceste virtuţi le întâlnim în vieţile sfinţilor, care sunt modele pentru noi de urmare a lui Hristos. Noi, creştinii ortodocşi, cu toată fiinţa noastră, trebuie să ne asumăm urmarea Domnului nostru Iisus Hristos. Cel mai important este să ajungem la mântuire. Pentru aceasta, toată viaţa noastră trebuie să fie ca o ­făclie de Paşti, mărturisind că Iisus Hristos este Lumina lumii, Cel ­Care este Răscumpărătorul şi prin Care a venit mântuirea la toată lumea.