Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Repere şi idei Creatorul cerului şi al pământului

Creatorul cerului şi al pământului

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 16 Oct, 2019

Dumnezeu este Creatorul cerului şi al pământului, adică este Cel Care a creat lumea nevăzută, adică a îngerilor, dar şi lumea văzută, adică întreg univesul.

Acest adevăr dogmatic are ca fundament primul verset din Sfânta Scriptură: „La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul” (Facerea 1, 1).
Cea dintâi afirmaţie teologică a Bibliei este reluată de Crez în primul articol prin cuvintele: „Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atot­țiitorul, Făcătorul cerului și al pământului, al tuturor celor văzute și nevăzute”.

Acest adevăr este cunoscut din revelaţia istorică a lui Dumnezeu, dată prin Profeţi şi prin Apostoli (Ioan 1, 1-5), de aceea învăţătura creştină despre creaţie nu se confundă cu mitologia.

Majoritatea interpreţilor leagă acest „început” de acela din Ioan 1, 1-3: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul. Acesta era întru început la Dumnezeu. Toate prin El s-au făcut; şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut.”

Învăţătura creştină despre creaţie nu se confundă cu mitologia, pentru că lumea are un început al existenţei şi nu este coeternă cu Dumnezeu.

După teologia patristică Dumnezeu le-a adus pe toate la existenţă din nefiinţă şi El este ţinta spre care tind toate. Creaţia este total dependentă de Dumnezeu, în timp ce Dumnezeu este absolut independent şi transcendent faţă de creaţie. Lumea îşi datorează existenţa exclusiv puterii lui Dumnezeu.