Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Repere şi idei Hristos, „singurul lucru nou sub soare”

Hristos, „singurul lucru nou sub soare”

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 14 Dec, 2019

Sfântul Ioan Damaschin spune că Hristos este „singurul lucru nou sub soare”, adică singurul lucru nou după crearea lumii. Aceasta înseamnă că, după facerea lumii şi a omului, nimic nu mai este nou în univers, toate se repetă.

Naşterea unui om este rezultatul cuvântului lui Dumnezeu: „Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră” sau „Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi îl supuneţi” (Facerea 1, 26-28). Nou este numai Dumnezeu-Omul, Hristos Domnul şi Mântuitorul nostru, „Cuvântul cel veşnic”. Persoana a doua a Sfintei Treimi, Fiul lui Dumnezeu, Domnul nostru Iisus Hristos, a luat firea omenească, S-a întrupat din Sfânta Fecioară Maria şi a trăit între oameni. În acest sens scrie Sfântul Ioan Teologul: „Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr” (Ioan 1, 14). De aceea, în ziua Naşterii Domnului slăvim iubirea lui Dumnezeu, Care Îl dăruieşte lumii pe Fiul Său, Dumnezeu Cuvântul, sărbătorind marea taină a unirii lui Dumnezeu şi a omului, a firii celei dumnezeieşti şi a celei omeneşti.

Teologia ortodoxă mărturiseşte că Fiul lui Dumnezeu S-a născut mai înainte de timp din Dumnezeu-Tatăl, fără de mamă, şi în timp, din Maica Fecioară Preacurată, fără tată trupesc. Amândouă aceste naşteri s-au făcut fără schimbare şi fără pătimire, fiindcă prin ele nici Dumnezeu-Tatăl nu a suferit vreo modificare, nici Prea­sfânta Născătoare de Dumnezeu nu şi-a pierdut fecioria. Amândouă naşterile sunt de nepătruns pentru raţiunea omenească. În acest sens, în Comentariul la Evanghelia după Matei, Sfântul Ioan Gură de Aur vorbește despre cele două nașteri ale Fiului lui Dumnezeu întrupat, prima dinainte de timp, din Tatăl, iar cea de a doua, din Fecioara Maria. În Pruncul Iisus sunt strâns legate aceste două nașteri, una dumnezeiască, din veșnicie, din Cer, nevăzută, și alta de pe pământ. Prin Întruparea Fiului lui Dumnezeu, omul își recapătă demnitatea originară.

Citeşte mai multe despre:   Naşterea Domnului  -   Sfanta Treime