Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Reportaj Prietenie şi educaţie sub ocrotirea Sfintei Treimi

Prietenie şi educaţie sub ocrotirea Sfintei Treimi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Reportaj
Un articol de: Pr. Ciprian Bâra - 27 Iunie 2013
Fiecare parohie îşi are povestea ei. Pentru parohia a cărei biserică are hramurile „Sfânta Treime“ şi „Sfântul Cuvios Dionisie Exiguul“ din sectorul 2, Bucureşti, povestea a început de mult, în jurul anului 1897, şi continuă şi astăzi neîntrerupt prin Liturghie, filantropie şi deosebită grijă pentru educaţia tinerilor. Aici există, din iniţiativa părintelui paroh Alexandru Moţoc, un exemplar centru socio-educaţional ce funcţionează în parteneriat cu Şcoala Generală Nr. 31 din parohie, fiind destinat atât elevilor cu randament şcolar scăzut, cât şi celor cu rezultate deosebite la învăţătură. 
 
Chiar şi cel mai grăbit trecător bucureştean care ajunge în cursul unei zile în intersecţia dintre bulevardul Lacul Tei cu bulevardul Grigore Moisil va observa în apropierea Parcului Tei Biserica „Sfânta Treime“, cu ziduri mari şi groase, aşezată discret între blocuri. Noi am ajuns acolo într-o zi de sărbătoare pentru copii şi am putut vedea, pe viu, furnicarul de tineri, profesori şi părinţi aflaţi „la datorie“. 
 
Copiii împărţiţi pe grupe, fiecare cu coordonatorul ei, sunt nerăbdători să înceapă activităţile, să le arate părinţilor care privesc emoţionaţi că timpul lor petrecut înainte sau după orele de curs în tinda bisericii nu este în zadar, ci este spre zidire personală, informaţională, educativ-socială şi sufletească. Bucuria se citea desluşit pe chipurile lor, în neastâmpărul lor, odată cu dorinţa de a arăta cine sunt „artiştii“. Doamna profesoară Cati Fulgeanu, coordonatoarea centrului, şi celelalte colege încercau cu grijă părintească să-i aşeze în formaţie de lucru. După o fotografie de grup, copiii se aşază în cerc în mijlocul bisericii, sub binecuvântarea Pantocratorului pictat pe boltă. Copiii aşteaptă instrumentele de lucru şi indicaţiile, vrând parcă să ne confirme că spaţiul eclesial le era familiar. 
 
Copiii se cunoşteau foarte bine între ei, îndrumătoarele ştiau dorinţele fiecăruia. Am înţeles de la început că activităţile ce se desfăşoară în cadrul acestui centru nu sunt doar ocazionale, ci au o continuitate bine aşezată.

Centrul este deschis în fiecare zi

Proiectul general sub care se desfăşoară acest parteneriat educaţional se numeşte „Lumina din sufletele noastre“ şi îşi propune să consolideze colaborarea dintre şcoală şi biserică, în vederea sprijinirii elevilor din clasele I-VIII cu dificultăţi de învăţare, a elevilor cu o situaţie familială dezavantajată, dar şi în scopul stimulării elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură.  
 
„În cadrul proiectului nostru derulăm activităţi care să contribuie la dezvoltarea personală a elevilor implicaţi, precum şi la stimularea potenţialului lor artistic. Promovăm tradiţiile şi obiceiurile locale, în scopul cunoaşterii trecutului, dar şi a prezentului. Considerăm că prin acest parteneriat educaţional aducem un modest ajutor părinţilor în misiunea grea şi în marea răspundere ce apasă pe umerii lor în creşterea trupească şi sufletească a copiilor. Toate acestea se întâmplă cu susţinerea financiară a parohiei care a şi creat acest spaţiu şi cu sprijinul neîncetat al părintelui paroh Alexandru Moţoc, căruia îi mulţumim şi noi, şi copiii“, ne-a declarat prof. Cati Fulgeanu, coordonatoarea centrului. 
 
Centrul din curtea bisericii este deschis în fiecare zi, iar în funcţie de programul de la şcoală al copiilor, aceştia vin aici şi participă la diverse activităţi tematice. Primesc cursuri gratuite de română, matematică, engleză, franceză, educaţie plastică, muzică, restaurare carte. În afara orelor de studiu, copiii din cadrul centrului au parte de vizite şi excursii la Catedrala patriarhală, la mănăstirile Cernica, Căldăruşani, Pasărea, precum şi la muzee şi monumente istorice din ţară, toate primindu-le ca dar din partea bisericii. „Împreună cu comunitatea parohială pe care o păstoresc am reuşit o colaborare foarte frumoasă cu distinşii profesori de la Şcoala Nr. 31, desfăşurând în cadrul centrului nostru diverse proiecte educaţionale. Suntem convinşi că această împreună-lucrare este o lucrare nobilă şi de o valoare inestimabilă, educaţia copiilor şi tinerilor fiind un imperativ evident al zilelor noastre“, ne-a declarat părintele inspector general bisericesc Alexandru Moţoc, parohul bisericii. 

After-school 

În cadrul parteneriatului funcţionează şi un program after-school  de care beneficiază 10 elevi ai şcolii. Resursele financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor aferente activităţilor desfăşurate sunt asigurate de către Biserica „Sfânta Treime“. La început, unii părinţi au fost reticenţi la ideea de a-şi lăsa copiii în cadrul acestui centru, dar, cu timpul, aceştia s-au convins de seriozitatea proiectului şi de profesionalismul celor care se străduiesc din răsputeri ca micuţii să aibă tot ce le trebuie, şi mai ales să-şi consolideze cu ajutorul tuturor un set de valori stabile şi coerente pentru un stil de viaţă sănătos - mental, emoţional, fizic şi spiritual. 
 
„Ideea parteneriatului educaţional dintre şcoala noastră şi Parohia «Sfânta Treime» a aparţinut părintelui Alexandru Moţoc, iar noi am primit-o cu mult entuziasm. În aceşti patru ani de când se desfăşoară proiectul am încercat să aducem împreună cât mai multă lumină în sufletele elevilor noştri. Lucrurile funcţionează foarte bine pentru că toată lumea participă cu sufletul deschis şi cu imensa dorinţă de a aduce un strop de bucurie în sufletele acestea pure ale copiilor“, ne-a spus prof.  Carmen Bălălău.  

Miercuri, ziua convorbirilor duhovniceşti

Pe lângă oferta educaţională şi activităţile creative zilnice desfăşurate de inimoasa echipă de voluntari, copiii participă în fiecare miercuri din săptămână la convorbirile duhovniceşti coordonate de părintele Paul Oprea-Călin. Grupurile de aproximativ 20 de elevi de la Şcoala Nr. 31, însoţiţi de doamna prof. inv. primar Silvia Parga, vin şi învaţă despre evenimentele religioase importante care au loc în preajma întâlnirii lor sau despre alte evenimente şi subiecte teologice, bisericeşti, într-un discurs adaptat pentru fiecare grupă de vârstă. „În acest proiect desfăşurăm cu copiii ateliere de creativitate, realizând obiecte cu un anumit scop şi cu o anumită tematică, însă punem un accent deosebit şi pe aceste întâlniri duhovniceşti de la care copiii pleacă şi cu un bagaj informaţional, dar mai ales se familiarizează cu acest spaţiu al prezenţei lui Dumnezeu. Această frumoasă activitate de la parohie, acest minunat proiect, o putem sintetiza în câteva cuvinte: prietenie, colaborare, sprijin, muncă în echipă, respect, speranţă şi binecuvântare de la Dumnezeu“, ne-a declarat prof. Silvia Parga. 
 
Întâlnirile se desfăşoară tematic, subiectele fiind alese în aşa fel încât să nu se suprapună cu cele din cadrul tematicii orei de religie desfăşurate la şcoală. „În acest an accentuăm importanţa Sfinţilor Împăraţi Constantin şi Elena pentru credinţa noastră creştină, precum şi alte teme şi subiecte de interes pentru formarea copiilor. Aceste întâlniri au un folos deosebit pentru faptul că se desfăşoară în biserică, cadrul nu este unul oficial, ci unul familial, iar noi socotim că mesajul, cuvântul, este mai puternic în biserică decât la ora de curs. Scopul întâlnirilor este câştigarea unui minim bagaj informaţional, şi în această direcţie am avut rezultate frumoase în cadrul proiectului «Alege şcoala!», dar şi apropierea, familiarizarea copilului cu spaţiul eclesial“, ne-a declarat pr. Paul Oprea-Călin.